20 October 2008, 19:40
hey zonnehuis
ik zou absoluut niet aan raden om de pompen te laten draaien.
als de pompen continue de benzine moet rond pompen voor niks is dat zonde van de energie en worden de pompen heet.
als de magneetklep een beetje benzine door laat werkt het benzinesysteem al omdat de luchtklep omhoog word getrokken dit zal een verkeerde ontbranding geven.
bij de lh-tronic zal dit geen probleem geven omdat de injectors niet worden aangestuurd omdat je op gas de stroom van het inspuiten weg haalt.
ook bij de 93er volvo zou ik de pompen stil zetten.
je moet toch regelmatig op benzine rijden om het benzinesysteem op gang te houden.
het zijn vooral de injectors die het opgeven.
ook bij de modernere motors is dit een heikelpunt.
het benzinesysteem word niet gebruikt omdat dit word vergeten en te duur is.
maar reken er wel op met de benzine van vandaag de dag , dat als je dit een half jaar niet gebruikt dat dit wel zijn werking verliest.
dus uiteindelijk word de kwaliteit slechter en vervuild het benzinesysteem.
de injectornorzels worden slecht omdat er alleen maar lucht met gas langs stroomd.
dus regelmatig op benzine rijden is de enigste oplossing.
rij je tank dan ook helemaal leeg.
en een paar keer per jaar verse benzine in de tank
ook het stroom van de pompen af , als de motor op gas draait.
zo hou je het benzine systeem opgang.
dat is het aller beste.
ik zou absoluut niet aan raden om de pompen te laten draaien.
als de pompen continue de benzine moet rond pompen voor niks is dat zonde van de energie en worden de pompen heet.
als de magneetklep een beetje benzine door laat werkt het benzinesysteem al omdat de luchtklep omhoog word getrokken dit zal een verkeerde ontbranding geven.
bij de lh-tronic zal dit geen probleem geven omdat de injectors niet worden aangestuurd omdat je op gas de stroom van het inspuiten weg haalt.
ook bij de 93er volvo zou ik de pompen stil zetten.
je moet toch regelmatig op benzine rijden om het benzinesysteem op gang te houden.
het zijn vooral de injectors die het opgeven.
ook bij de modernere motors is dit een heikelpunt.
het benzinesysteem word niet gebruikt omdat dit word vergeten en te duur is.
maar reken er wel op met de benzine van vandaag de dag , dat als je dit een half jaar niet gebruikt dat dit wel zijn werking verliest.
dus uiteindelijk word de kwaliteit slechter en vervuild het benzinesysteem.
de injectornorzels worden slecht omdat er alleen maar lucht met gas langs stroomd.
dus regelmatig op benzine rijden is de enigste oplossing.
rij je tank dan ook helemaal leeg.
en een paar keer per jaar verse benzine in de tank
ook het stroom van de pompen af , als de motor op gas draait.
zo hou je het benzine systeem opgang.
dat is het aller beste.