13 October 2008, 01:00
daanheijn schreef:compressor surge? Wat is dat?
De turbo druk onder het gasklephuis is prima (als je dit bedoeld). Daarbij hebben wij de motor nu nog te rijk staan. Gaan binnenkort de motor verder afstellen op LPG.
Daarbij rijdt mijn vader inderdaad rustig. Als we willen planken, schakelen we over op benzine.
Daarbij is een megasquirt systeem niet heel goedkoop, zeker als alle sensoren zoals lambda, injectoren etc. moet worden aangeschaft. De kennis om dit zelf te doen en af te stellen daarbij nog achterwegen gelaten. ;D
Nu nog goedkoop... We horen de klap wel :-) Hoe weet je hoe de motor afgesteld staat ? Meet je dit tijdens het rijden na ? Je rijdt nu dus met een onbekend mengsel rond, dat is dom en a-sociaal: Een te arm mengsel kan een gat in de zuiger veroorzaken. Bij een te rijk mengsel stoot je een enorme hoeveelheid broeikas gassen uit, 100en keer erger dan CO2.
En ook op benzine heeft de turbo moeite met de lucht aanzuigen door het mengstuk als dit voor de turbo zit.. Dus gaat ze op den duur olie door het seal trekken. Inlaatsrpuitstuk, intercooler en turbo gevuld met LPG..... Wat ik zeg.. We horen de klap wel een keer :-)
De kennis achterwege gelaten. Inderdaad. Vat het niet verkeerd op... Ga er over nadenken.
Ik kan het ook voor je inbouwen en afstellen ;D
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl