12 October 2008, 01:53
Het is wel raadzaam om de kabelboom opnieuw aan te leggen. Dit lijkt altijd een heel gedoe, maar valt in de praktijk zeker bij de Volvo's wel mee. De sensoren / actuatoren zijn op 2 handen te tellen. EZK zal je toch een keer los moeten laten wil je echt "upgraden". Je pakt dan een DIS bobine waardoor je verdeler komt te vervallen. Geen slijtage meer, dikkere vonk en invloed op ontstekingstiming. Vooral voor de turbo's is het leuk: dit systeem laat hogere turbodrukken toe en je kunt de brandstofhoeveelheid en vonk-timing instellen zodat de motor niet kapot loopt.
Voor de auto's met EZK: een krukaspulley met getande ring is wel benodigd. Je zal wat moeten verbouwen aan de auto, maar dat is deel van de fun en toch al insteek als je naar een dergelijk systeem kijkt.
Ik lever kabelboom produkten waar de zekeringenkast en relais al in zitten. Verder liggen alle massa's op zijn plek. Dus 2 draden naar de accu, 1 draad naar de "oude" plus van de bobine (contactslot) en voor de rest is het een kwestie van de stekkertjes op de juiste plek aan de draad maken. Het inpakken is een vak appart.
Inbouwen en afstellen kan ik natuurlijk ook in onze werkplaats doen. Dat is bij Tiel in Beneden Leeuwen. Op zaterdag ben ik daar ook vaak aanwezig van 10 tot 13 uur. Ik kan dan een demo-tje verzorgen met mijn demo-boardje.
![[Afbeelding: demo.jpg]](http://www.bs-autotune.nl/pics/demo.jpg)
Dan wordt het systeem zowel voor LPG als voor benzine wel duidelijk. Wel even van te voren bellen want ik ben er niet iedere zaterdag. Doordeweeks ben ik er ook, maar dan ben ik bezig met een of ander gek project (AC-Cobra, BMW 3.0CS, AX GTi, CX turbo, Audi A6 om maar eens wat geplande projecten te moemen....) en dus niet beschikbaar.
De meeste spulletjes heb ik wel op voorraad. Ik heb ook een webshop op mijn site. Neus gerust eens rond !
http://www.bs-autotune.nl
Nog wat plaatjes:
![[Afbeelding: 31b1_1.JPG]](http://i19.ebayimg.com/07/i/001/13/1e/31b1_1.JPG)
![[Afbeelding: 3363_1.JPG]](http://i22.ebayimg.com/02/i/001/13/1e/3363_1.JPG)
![[Afbeelding: 332c_1.JPG]](http://i3.ebayimg.com/07/i/001/13/1e/332c_1.JPG)
Voor de auto's met EZK: een krukaspulley met getande ring is wel benodigd. Je zal wat moeten verbouwen aan de auto, maar dat is deel van de fun en toch al insteek als je naar een dergelijk systeem kijkt.
Ik lever kabelboom produkten waar de zekeringenkast en relais al in zitten. Verder liggen alle massa's op zijn plek. Dus 2 draden naar de accu, 1 draad naar de "oude" plus van de bobine (contactslot) en voor de rest is het een kwestie van de stekkertjes op de juiste plek aan de draad maken. Het inpakken is een vak appart.
Inbouwen en afstellen kan ik natuurlijk ook in onze werkplaats doen. Dat is bij Tiel in Beneden Leeuwen. Op zaterdag ben ik daar ook vaak aanwezig van 10 tot 13 uur. Ik kan dan een demo-tje verzorgen met mijn demo-boardje.
![[Afbeelding: demo.jpg]](http://www.bs-autotune.nl/pics/demo.jpg)
Dan wordt het systeem zowel voor LPG als voor benzine wel duidelijk. Wel even van te voren bellen want ik ben er niet iedere zaterdag. Doordeweeks ben ik er ook, maar dan ben ik bezig met een of ander gek project (AC-Cobra, BMW 3.0CS, AX GTi, CX turbo, Audi A6 om maar eens wat geplande projecten te moemen....) en dus niet beschikbaar.
De meeste spulletjes heb ik wel op voorraad. Ik heb ook een webshop op mijn site. Neus gerust eens rond !
http://www.bs-autotune.nl
Nog wat plaatjes:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl