7 October 2008, 20:33
Een 144 met carb rijdt makkelijk 1:8, knalt nooit uit elkaar en geeft denk ik dezelfde rijervaring als de 164 (op de zescilinder motor en de stuurbekrachtiging na).
Dus: een hoop herrie van banden, wind en mechaniek, en een hoop gevoel. Voor een 164 zou ik trouwens een oudere nemen, met carburateurs, opliggende deurklinken en knikbumper. Overdrive zou ook hoog op de verlanglijst staan. En een cilinderkop met harde klepzeteltjes.
Bij de 264 denk ik meer aan luxe, het grote zoeven.
Dus: een hoop herrie van banden, wind en mechaniek, en een hoop gevoel. Voor een 164 zou ik trouwens een oudere nemen, met carburateurs, opliggende deurklinken en knikbumper. Overdrive zou ook hoog op de verlanglijst staan. En een cilinderkop met harde klepzeteltjes.
Bij de 264 denk ik meer aan luxe, het grote zoeven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969