7 October 2008, 06:11
Even nog tav het verbruik..
Na heel veel optimalisatie, een 123-ignition in plaats van de nogal variabele mechanische onsteking en nog wat gefroebel was ik in staat
om met de 164 bijna 1:6 op gas te rijden zonder regelmatig allerlei slangen weer vast te moeten drukken, > 1:6.2 is standaard kaboem ..
Op benzine zal het verbruik ongeveer hetzelfde zijn, zonder dat je gaat racen, waar de auto zich ook niet zo voor leent ..
Ik heb een 164E dus de B30E met inmiddels een dubbele omvl verdamper en een automaat, mogelijk dat de handbak een fractie zuiniger is.
Na heel veel optimalisatie, een 123-ignition in plaats van de nogal variabele mechanische onsteking en nog wat gefroebel was ik in staat
om met de 164 bijna 1:6 op gas te rijden zonder regelmatig allerlei slangen weer vast te moeten drukken, > 1:6.2 is standaard kaboem ..
Op benzine zal het verbruik ongeveer hetzelfde zijn, zonder dat je gaat racen, waar de auto zich ook niet zo voor leent ..
Ik heb een 164E dus de B30E met inmiddels een dubbele omvl verdamper en een automaat, mogelijk dat de handbak een fractie zuiniger is.

Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K