6 October 2008, 09:29
Over de 164 kan ik je niet zoveel vertellen, over de 264 net wat meer. Althans over z'n motor dan.
in de 264 heeft men 2 motoren gehad de B27 tot (ik denk) '79 daarna de verbeterde versie de B28.
Dit zijn de zogenaamde PRV motoren. Ze zijn iets minder betrouwbaar dan de viercilinders maar onderdelen zijn nog goed te verkrijgen ook bij de medeconstructeurs van de motor.
Vooral onder de motorkap is er weinig ruimte om te sleutelen maar verder een fijne motor. Hij heeft niet extreem veel power maar is verder wel een soepel lopende motor die gewoon net iets meer aandacht vergt dan bv de viercilinder.
Er zijn verder nooit veel van geleverd hier in europa (hij is niet de meest zuinige) en er is dus weinig professionele kennis te vinden (maar wie zoekt die vind) zo heeft mijn dealer bv niemand meer in huis die echt kennis heeft van de PRV-blokken.
LPG is normaal geen probleem maar dan zou ik toch eerder gaan voor een viercilinder aangezien deze volgens mij net wat meer kunnen hebben en er veel meer kennis over aanwezig is.
Ik ben zelf momenteel bezig met de revisie van een B28, het is dat ik m'n auto origineel wil houden maar anders was het een viercilinder geworden.
in de 264 heeft men 2 motoren gehad de B27 tot (ik denk) '79 daarna de verbeterde versie de B28.
Dit zijn de zogenaamde PRV motoren. Ze zijn iets minder betrouwbaar dan de viercilinders maar onderdelen zijn nog goed te verkrijgen ook bij de medeconstructeurs van de motor.
Vooral onder de motorkap is er weinig ruimte om te sleutelen maar verder een fijne motor. Hij heeft niet extreem veel power maar is verder wel een soepel lopende motor die gewoon net iets meer aandacht vergt dan bv de viercilinder.
Er zijn verder nooit veel van geleverd hier in europa (hij is niet de meest zuinige) en er is dus weinig professionele kennis te vinden (maar wie zoekt die vind) zo heeft mijn dealer bv niemand meer in huis die echt kennis heeft van de PRV-blokken.
LPG is normaal geen probleem maar dan zou ik toch eerder gaan voor een viercilinder aangezien deze volgens mij net wat meer kunnen hebben en er veel meer kennis over aanwezig is.
Ik ben zelf momenteel bezig met de revisie van een B28, het is dat ik m'n auto origineel wil houden maar anders was het een viercilinder geworden.
245 GL => B230F aka De Rooie