29 September 2008, 13:29
achterklep past inderdaad wel vwb maatvoering maar je elektra loopt bij '75 door een soort plastik buisje dat "uit-telescopeerd" uit de achterstijl.
bij de latere a-kleppen loopt de bedrading door de a-klep scharnieren.
ik heb bij mijn '78 ook een '92 a-klep gemonteerd en de bedrading gewoon vrij in de sponning gelegd; uiterst links in de klep naar uiterst rechts in je dak-stijl; de draden kunnen over lange lengte iets torsen en het gaat al jaren goed.
dashboard heb ik ook overgezet, is inderdaad veeeeeel werk en heb het gecombineerd met zetten van nieuwe kachelventilator (ook veeel werk)
ik heb vervolgens van een 740 turbo ook nog de tellerbak overgezet maar dat past niet zomaar; je moet dan zagen in je dashboard en alle elektra uitpluizen maar dan heb je ook wat......
tussen die klokken en de radio kon ook nog net de navigatie-PDA worden ingebouwd.
van de 200 serie heb ik zelfs meegemaakt dat een cpl. '87 diesel driveline in een '78 265 paste.
zelfs de gaten voor de andere versnellingsbaksteun zaten er al (zij het dan dichtgetectyleerd)
de 200 vind ik daarom superhandig t'past bijna altijd en anders met enige aanpassing.
bij de latere a-kleppen loopt de bedrading door de a-klep scharnieren.
ik heb bij mijn '78 ook een '92 a-klep gemonteerd en de bedrading gewoon vrij in de sponning gelegd; uiterst links in de klep naar uiterst rechts in je dak-stijl; de draden kunnen over lange lengte iets torsen en het gaat al jaren goed.
dashboard heb ik ook overgezet, is inderdaad veeeeeel werk en heb het gecombineerd met zetten van nieuwe kachelventilator (ook veeel werk)
ik heb vervolgens van een 740 turbo ook nog de tellerbak overgezet maar dat past niet zomaar; je moet dan zagen in je dashboard en alle elektra uitpluizen maar dan heb je ook wat......
tussen die klokken en de radio kon ook nog net de navigatie-PDA worden ingebouwd.
van de 200 serie heb ik zelfs meegemaakt dat een cpl. '87 diesel driveline in een '78 265 paste.
zelfs de gaten voor de andere versnellingsbaksteun zaten er al (zij het dan dichtgetectyleerd)
de 200 vind ik daarom superhandig t'past bijna altijd en anders met enige aanpassing.