10 September 2008, 09:30
De ruitenwisser van de 245 uit 1992 gaat niet meer uit, nadat je hem aan hebt gezet. Ook niet als het contact helemaal uit is geweest.
In de uitstand en in de intervalstand wist hij bijna even snel als in de normale wisstand (met een klein hikje erin).
In de normale wisstand wist hij normaal.
In de snelle wisstand wist hij snel (normaal dus).
De enige manier om hem uit te krijgen is de stengel vanuit de uitstand iets naar beneden en dan iets naar je toe te trekken, zonder dat je de sproeier activeert.
Vraag is: waar moet ik de oorzaak zoeken:
- relais
- stengel
- de ruitenwissermotor - de contactpunten daarvan?
In de uitstand en in de intervalstand wist hij bijna even snel als in de normale wisstand (met een klein hikje erin).
In de normale wisstand wist hij normaal.
In de snelle wisstand wist hij snel (normaal dus).
De enige manier om hem uit te krijgen is de stengel vanuit de uitstand iets naar beneden en dan iets naar je toe te trekken, zonder dat je de sproeier activeert.
Vraag is: waar moet ik de oorzaak zoeken:
- relais
- stengel
- de ruitenwissermotor - de contactpunten daarvan?
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com