2 September 2008, 19:07
Even snelle update:
De GT van het plaatje hierboven is kapot gelopen. Geen wonder: het beestje had een 2e hands blokje dat het steeds beter ging doen.. Na een ton en diverse malen een brandend olielampje te hebben gezien begon er een drijfstanglager te rammelen. Toch een goede ton zonder noemenswaardige problemen op dampgasinjectie gereden. Mijn oude N/A blokje gaat hierin met nieuwe lagertjes.
Dan mijn eigen auto. Eindelijk de bak (M90) gedemonteerd en weggebracht. Nieuwe synchro gemonteerd en wat veertjes vervangen. De bakkenman heeft flink staan schelden. De M90's zijn niet gemakkelijk om weer terug in elkaar te zetten. Vervolgens was ik wat onderdelen kwijt waardoor ik het spul niet meer 123 kon monteren... Zucht.. Inmiddels nieuw besteld maar heel druk bezig met een Escortje uit 1973 (Gp4 onderstel, Duratec motor). Zo dadelijk eerst maar eens op vakantie en daarna is de Volvo weer aan de beurt. Even een flinke opfrisbeurt en dan moet ie weer mee voor iedere dag.
Is er dan helemaal niets gebeurd ?
Jawel ! Een heleboel dampgas en injectie projecten, te vinden op mijn website. http://www.bs-autotune.nl
Jawel ! Er is een radiator van een 960 ingekomen. Deze steekt nog onder de balk aan de onderzeide uit en zal dus wat meer koeling moeten gaan krijgen tijdens het rijden. Overigens bleek het allemaal nog wel mee te vallen met de koeling: het metertje staat gewoon hoog voor de fan aanslaat.... Maar dit geeft toch een beter gevoel. Ik heb de radiator ook verder terug kunnen plaatsen en ze staat een beetje onder een hoek. Daardoor zit er minder afstand tussen de FMIC en de radiator. Dat zou weer betere inlaatlucht temperatuur waarden moeten opleveren.
Leuk toch ? Ik zal wat foto's posten zodra de 242GT Turbo weer op haar pootjes staat !
De GT van het plaatje hierboven is kapot gelopen. Geen wonder: het beestje had een 2e hands blokje dat het steeds beter ging doen.. Na een ton en diverse malen een brandend olielampje te hebben gezien begon er een drijfstanglager te rammelen. Toch een goede ton zonder noemenswaardige problemen op dampgasinjectie gereden. Mijn oude N/A blokje gaat hierin met nieuwe lagertjes.
Dan mijn eigen auto. Eindelijk de bak (M90) gedemonteerd en weggebracht. Nieuwe synchro gemonteerd en wat veertjes vervangen. De bakkenman heeft flink staan schelden. De M90's zijn niet gemakkelijk om weer terug in elkaar te zetten. Vervolgens was ik wat onderdelen kwijt waardoor ik het spul niet meer 123 kon monteren... Zucht.. Inmiddels nieuw besteld maar heel druk bezig met een Escortje uit 1973 (Gp4 onderstel, Duratec motor). Zo dadelijk eerst maar eens op vakantie en daarna is de Volvo weer aan de beurt. Even een flinke opfrisbeurt en dan moet ie weer mee voor iedere dag.
Is er dan helemaal niets gebeurd ?
Jawel ! Een heleboel dampgas en injectie projecten, te vinden op mijn website. http://www.bs-autotune.nl
Jawel ! Er is een radiator van een 960 ingekomen. Deze steekt nog onder de balk aan de onderzeide uit en zal dus wat meer koeling moeten gaan krijgen tijdens het rijden. Overigens bleek het allemaal nog wel mee te vallen met de koeling: het metertje staat gewoon hoog voor de fan aanslaat.... Maar dit geeft toch een beter gevoel. Ik heb de radiator ook verder terug kunnen plaatsen en ze staat een beetje onder een hoek. Daardoor zit er minder afstand tussen de FMIC en de radiator. Dat zou weer betere inlaatlucht temperatuur waarden moeten opleveren.
Leuk toch ? Ik zal wat foto's posten zodra de 242GT Turbo weer op haar pootjes staat !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl