15 August 2008, 17:44
het toevoegen van een turbo is goed mogelijk, op turbobricks is het vaak te zien.
olie afvoer kun je de standaard locatie op de B230F voor uitboren (wel even carterpan er af om de spanen weg te halen) of een carterpan nemen en daar een retour op lassen. Let wel op met dat laatste, de oliepan is (soms?) dubbelwandig, 2 lagen over elkaar heen diepgetrokken (de volvo carterpan die ik gelast had was dat, en dat was erg lastig lassen omdat de olie resten tussen de lagen ging koken/branden). Gezien het prachtige laswerk aan de houtgas-installatie neem ik aan dat dat geen probleem is ;D.
olie aanvoer is van diverse plekken te halen. aan de voorkant van het blok zit een stopje van 1/4" (richting waterpomp) of de oliedruksensor (M14x1.5 als ik me goed herinner) is ook een goede locatie.
Ik zou computers nemen van een 940 turbo (bij voorkeur de wit-label versies, dat zijn de betere). Dan voor benzine ook de bijpassende injectoren (van de 940 turbo zelf met de voorweerstanden of die van een 850 t5 nemen, die laatste hebben als voordeel dat ze niet de voorweerstanden nodig hebben dus minder bedrading gedoe).
qua turbo zou ik kijken naar de kleinere series die volvo gemonteerd heeft. mitsu 13C, garrett T25, of een andere kleinere turbo. veel mogelijkheden!
Heb je al een oliekoeler?
olie afvoer kun je de standaard locatie op de B230F voor uitboren (wel even carterpan er af om de spanen weg te halen) of een carterpan nemen en daar een retour op lassen. Let wel op met dat laatste, de oliepan is (soms?) dubbelwandig, 2 lagen over elkaar heen diepgetrokken (de volvo carterpan die ik gelast had was dat, en dat was erg lastig lassen omdat de olie resten tussen de lagen ging koken/branden). Gezien het prachtige laswerk aan de houtgas-installatie neem ik aan dat dat geen probleem is ;D.
olie aanvoer is van diverse plekken te halen. aan de voorkant van het blok zit een stopje van 1/4" (richting waterpomp) of de oliedruksensor (M14x1.5 als ik me goed herinner) is ook een goede locatie.
Ik zou computers nemen van een 940 turbo (bij voorkeur de wit-label versies, dat zijn de betere). Dan voor benzine ook de bijpassende injectoren (van de 940 turbo zelf met de voorweerstanden of die van een 850 t5 nemen, die laatste hebben als voordeel dat ze niet de voorweerstanden nodig hebben dus minder bedrading gedoe).
qua turbo zou ik kijken naar de kleinere series die volvo gemonteerd heeft. mitsu 13C, garrett T25, of een andere kleinere turbo. veel mogelijkheden!
Heb je al een oliekoeler?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

