5 August 2008, 17:51
jos245 schreef:Zo, da's een gaaf lasapparaat!
Als ik je verhaal zo lees kun je er stevig gebruik van gaan maken
Wat je vragen betreft:
de kunststof dorpelbeschermers zitten met metalen clips op de dorpel geklemd. Aan de vloerbekledingszijde kun je met je vingers eronder komen en ze vervolgens recht omhoog lostrekken.Ze kunnen aardig vastgeklemd zitten soms.
De roestschade aan de dorpel is op het eerste zicht geen APK afkeur.
Een bepaald percentage van de dorpel mag rot zijn maar de precieze getallen weet ik niet zo uit mijn hoofd.
De rotte hoekjes aan het eind van de dorpel vlak voor het achterwiel is in ieder geval geen afkeur.
Op de plaats waar bij jou een gat in de wielkastrand zit is het plaatwerk 3 lagen dik omdat daar een verstevigingsstukje tussen zit .
Maar dat is alleen onderaan.Verder naar boven is het binnenscherm aan het buitenscherm gepuntlast en daar zit verder geen ander plaatwerk achter.
Dat de wielkastranden rot zijn lijkt me je grootste uitdaging. Voor de APK mogen ze weliswaar slecht zijn omdat bij de 240 de schokdemperbevestiging geen deel uitmaakt van de wielkast, maar ik neem aan dat je het voor jezelf toch netjes wil maken.
Bedoel je dat de kunststof platen door deze omhoog te trekken verwijderbaar zijn?
Wat het gat betreft bedoel ik niet de wielkastranden, maar een gat in het binnenscherm (dat kan je alleen zien als de band er vanaf is zo ongeveer) Wat zit hier achter? Moet ik me zorgen maken over het wat wat er in al die tijd naar binnen is gekomen?
De linkerkant is overigens een heel heel stuk beter! Alleen de wielkastrand is rot omdat daar altijd vuil en vocht op blijft liggen.
De eindelen van de dorpels, horen die zo schuin weg te lopen of is hier al een stuk weggeroest?
Btw, ik verbaas me echt over hoe snel dit allemaal is gegaan, toen ik de auto kocht een jaar geleden was er nog weinig mis. Een wintertje elke dag rijden en de gaten komen je tegemoet.