4 July 2008, 11:31
Dit draadje is inmiddels al flink gevuld met allerlei ideen.
Het is opgestart om tot een oplossing te komen tegen die elendige backfire's
Het is natuurlijk goed mogelijk om het inlaatspruitstuk een grotere klep te maken/boren, met een goede doorlaat ik heb er nog een liggen dus misschien ga ik er mee bezig.
Mijn eerste oplossing was wel aardig bedacht, druk weghalen voor de kwetsbare delen, alleen de uitvoering is niet goed.
Het tapgaatje in het spruitstuk is niet groot genoeg voor een snelle doorlaat.
Vervolgens zag ik dat Daanheijn een mooie oplossing had op zijn luchttoevoer [met K@G filter ?]
Heb toen bedacht om een klep in de rubberbalg te maken. Toch nog megabackfire, lag ook aan mezelf deed gewoon stom.
Vervolgens een klep in de luchttoevoer a'la Daanheijn inmiddels weer een backfire maar geen schade meer ,alle doppen waren eruit geplopt.
Nu heb ik ook de luchttoevoer naar het luchtfilterhuis aangepast.
Bij LPG inbouwen wordt de koude lucht toevoer afgestopt om geen rijwind meer de vangen, is voor op lpg rijden niet goed.
De luchtslang voor de warmelucht is losgekoppelt omdat er geen warme lucht mag worden aangezogen. Tevens is dit een kleinere doorlaat en geeft dus een betere vacuum voor lpg. Zelf had ik de luchtslang erop zitten maar dan los bij de uitlaat zijde.
Ik heb nu een pvc buis gemaakt voor de luchtaanzuiging opdat er geen rijwind direct bijkan en ook niet direct warme lucht [hij rijd er btw wel beter op]
De lengte van de buis is nodig om een constantere vacuum te krijgen. Heb gelezen dat dat ook tegen Backfire helpt bijv. bij een volvo 850.
Mijn volvo loopt nu veel mooier en rustiger stationair. wordt minder heet en heeft meer vermogen, zeker bij op LPG rijden.
![[Afbeelding: ab001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab001.jpg)
![[Afbeelding: ab002.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab002.jpg)
het Y-stuk is om de optie warwe lucht beschikbaar te houden, voor als het eens erg koud is.
Het is opgestart om tot een oplossing te komen tegen die elendige backfire's
Het is natuurlijk goed mogelijk om het inlaatspruitstuk een grotere klep te maken/boren, met een goede doorlaat ik heb er nog een liggen dus misschien ga ik er mee bezig.
Mijn eerste oplossing was wel aardig bedacht, druk weghalen voor de kwetsbare delen, alleen de uitvoering is niet goed.
Het tapgaatje in het spruitstuk is niet groot genoeg voor een snelle doorlaat.
Vervolgens zag ik dat Daanheijn een mooie oplossing had op zijn luchttoevoer [met K@G filter ?]
Heb toen bedacht om een klep in de rubberbalg te maken. Toch nog megabackfire, lag ook aan mezelf deed gewoon stom.
Vervolgens een klep in de luchttoevoer a'la Daanheijn inmiddels weer een backfire maar geen schade meer ,alle doppen waren eruit geplopt.
Nu heb ik ook de luchttoevoer naar het luchtfilterhuis aangepast.
Bij LPG inbouwen wordt de koude lucht toevoer afgestopt om geen rijwind meer de vangen, is voor op lpg rijden niet goed.
De luchtslang voor de warmelucht is losgekoppelt omdat er geen warme lucht mag worden aangezogen. Tevens is dit een kleinere doorlaat en geeft dus een betere vacuum voor lpg. Zelf had ik de luchtslang erop zitten maar dan los bij de uitlaat zijde.
Ik heb nu een pvc buis gemaakt voor de luchtaanzuiging opdat er geen rijwind direct bijkan en ook niet direct warme lucht [hij rijd er btw wel beter op]
De lengte van de buis is nodig om een constantere vacuum te krijgen. Heb gelezen dat dat ook tegen Backfire helpt bijv. bij een volvo 850.
Mijn volvo loopt nu veel mooier en rustiger stationair. wordt minder heet en heeft meer vermogen, zeker bij op LPG rijden.
![[Afbeelding: ab001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab001.jpg)
![[Afbeelding: ab002.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab002.jpg)
het Y-stuk is om de optie warwe lucht beschikbaar te houden, voor als het eens erg koud is.

ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |