23 June 2008, 11:24
classic5dr schreef:Uit een 360 omdat deze motoren voor een paar tientjes te koop worden aangeboden. Als het voor een 240 is is het meteen 10 keer zo duur.
Scheelt het dan in degelijkeheid? De B200 en B230 zijn eigenlijk de opvolgers van de B19 en B23.
Welke zijn het meest geschikt voor lpg?
Dat is m.i. verkeerde zuinigheid. Aan het aanpassen van een 360 blok ben je waarschijnlijk ook nog eens de nodige tijd kwijt.
Bovendien kun je op Marktplaats een B21 of B23 voor 150 euro op de kop tikken als je even zoekt.
Ik ben zelf nogal een krent maar voor zulke bedragen ga ik het mezelf niet moeilijk maken om wat geld te besparen.
Om je laatste vraag te beantwoorden: buiten de eerder genoemde blokken zijn -zover ik weet- zowel de B200/230 als de B21/23 prima geschikt voor gas zonder noodzakelijke aanpassing van de cilinderkop.