22 June 2008, 13:03
Afgelopen nacht van Den Haag naar Amstelveen bij het brugrestaurent stil komen te staan met een lege accu.. Dynamo doet zijn werk niet meer.
Wegenwacht laten komen (waren er met 10 minuten) en die hebben de accu bijgeladen zodat ik mijn rit naar amstelveen kon vervolgen, volgdens de WW was de dynamo inderdaad overleden.
Alleen.. wat is overleden? Denk zelf toch aan de koolborstels of gelijkrichter alleen hoe haal je die er zelf uit? Kan het zo niet echt ontdekken.
Het is een b21a blok, wat voor dynamo is dat dan? Heeft iemand fotootjes van hoe los te halen en wat precies?
Ligt een brugcel/koolborstels standaard bij de volvo garage toevallig? Heb de auto nodig.. ben aan het klussen in mijn nieuwe huis en dan kun je wel een 'vrachtwagen' gebruiken! ;D
Van de week overigens in Hendrik Ido Ambacht nog een 'collega' 245 uit '79 rijder geholpen die met een lege accu stond, misschien hebben ze elkaar aangestoken? virusje? (bruine rode 245 die vroeger geel was en uit 79 dus met vierkante koplampen en b200 blok, lag eerst een b21a in, hij heet Marcel, man met baard)
Wegenwacht laten komen (waren er met 10 minuten) en die hebben de accu bijgeladen zodat ik mijn rit naar amstelveen kon vervolgen, volgdens de WW was de dynamo inderdaad overleden.
Alleen.. wat is overleden? Denk zelf toch aan de koolborstels of gelijkrichter alleen hoe haal je die er zelf uit? Kan het zo niet echt ontdekken.
Het is een b21a blok, wat voor dynamo is dat dan? Heeft iemand fotootjes van hoe los te halen en wat precies?
Ligt een brugcel/koolborstels standaard bij de volvo garage toevallig? Heb de auto nodig.. ben aan het klussen in mijn nieuwe huis en dan kun je wel een 'vrachtwagen' gebruiken! ;D
Van de week overigens in Hendrik Ido Ambacht nog een 'collega' 245 uit '79 rijder geholpen die met een lege accu stond, misschien hebben ze elkaar aangestoken? virusje? (bruine rode 245 die vroeger geel was en uit 79 dus met vierkante koplampen en b200 blok, lag eerst een b21a in, hij heet Marcel, man met baard)