21 June 2008, 08:54
Harry schreef:Ik rijd mijn volvo's ook voor dagelijks gebruik. Voordat de kilometerheffing overal een feit is, zijn we denk ik wel een kleine tien jaar verder. Wellicht worden oldtimers vrijgesteld van de kilomaterheffing, dus geen kastje in de auto. Dat het systeem op kenteken filtert wie wel of niet moet betalen. Als ik de minister was zou ik gaan voor oldtimers van 30 of 35 jaar of ouder. Het is erg gemakkelijk geworden om een relatief goede auto van 25 jaar en ouder te kopen. Dit zie je aan de toename van het aantal oldtimerbezitters in NL. Volgens mij is dat nu zo rond de 620.000, maar dat weet ik niet zeker. Waren oldtimersbezitters vroeger hoofdzakelijk alleen bezig met het in concourstaat brengen van hun geliefde auto, tegenwoordig zijn er enorm veel belastingrijders bijgekomen. Ik ben er ook zo een; ik vind de oude volvo 2- en 7-serie prachtig (ben ermee opgegroeid), maar als het belastingvoordeel er niet in het gezeten had ik een vele jongere volvo gekocht, bijv. een vroege '90-er.
helemaal mee eens, niet kapot te krijgen, die oude volvo's ;D ;D
maar serieus, ik hoop dat het kabinet wat gaat doen aan file en milieuproblemen door dikke diesels (veel) meer te belasten dan kleine gasauto's
onze lpg / benzine auto's zullen dan ergens in het midden uitkomen ipv het allerduurste segment (LPG-1984+)
kijk dan maar eens hoeveel onze bel.vrije volvo's extra duur worden ;D ;D
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08