20 June 2008, 00:12
hai Sven245 -> Ik heb er drie op zitten: een op het spruitstuk een in de balg en nu een in de luchtslang
Backfire voorkomen bij een b19-21-23E blok is erg lastig laat staan onmogelijk.
Zelfs al heb je alles goed afgesteld en luchtdicht gemaakt, dan gaat ie toch een keer.
Stel je rijd een klein eindje op gas, zet hem uit, kom na een korte tijd weer terug om te starten, je doet het te snel waarop hij op lpg niet aanslaat en je zet hem met je stommekop op benzine [ zonder dus eerst leeg te starten op de tussenstand ] je kijk naar je contactsleutel en boem !
Dus na drie luchtfilterhuizen en 2 LMM schijven en een complete injectie overbouwen, ben ik aan het knutselen geslagen om de gevolgen van backfire te beperken. (LMM = luchtmassameter)
Je kunt de hele k-jet te verplaasten, zodat je meer ruimte hebt voor een fatsoenlijke klep na de LMM, zoals bij de eerste typen 240's met injectie, die hebben een lange luchtslang en de LMM op het luchtfilter.
Geen flauw idee of deze eerste modellen ook last van backfire hebben ?
Dus iedereen die ideeen heeft of opmerkingen, graag hier plaatsen die handel zodat we tot een oplossing komen, misschien wel in de vorm van een nieuw concept voor de rubberbalg waar alles al inzit, en anders kopen we gewoon golfjes ;D
Backfire voorkomen bij een b19-21-23E blok is erg lastig laat staan onmogelijk.
Zelfs al heb je alles goed afgesteld en luchtdicht gemaakt, dan gaat ie toch een keer.
Stel je rijd een klein eindje op gas, zet hem uit, kom na een korte tijd weer terug om te starten, je doet het te snel waarop hij op lpg niet aanslaat en je zet hem met je stommekop op benzine [ zonder dus eerst leeg te starten op de tussenstand ] je kijk naar je contactsleutel en boem !
Dus na drie luchtfilterhuizen en 2 LMM schijven en een complete injectie overbouwen, ben ik aan het knutselen geslagen om de gevolgen van backfire te beperken. (LMM = luchtmassameter)
Je kunt de hele k-jet te verplaasten, zodat je meer ruimte hebt voor een fatsoenlijke klep na de LMM, zoals bij de eerste typen 240's met injectie, die hebben een lange luchtslang en de LMM op het luchtfilter.
Geen flauw idee of deze eerste modellen ook last van backfire hebben ?
Dus iedereen die ideeen heeft of opmerkingen, graag hier plaatsen die handel zodat we tot een oplossing komen, misschien wel in de vorm van een nieuw concept voor de rubberbalg waar alles al inzit, en anders kopen we gewoon golfjes ;D
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |