30 May 2008, 15:16
Ik weet niet of alle motortypen met een vergelijkbaar luchtsysteem zijn uitgevoerd.
Bij mijn b27E was het aanvankelijk opgelost met een (16mm) slang los op de koudstartinjector welke bij een backfire er af sprong, dat fuctioneerde altijd redelijk goed en had ik geen schade. Maar motor liep daarna niet meer stationair door valse lucht tot dat de slang weer werd terug geplaatst .
Hoe dan ook vond ik het maar niks die losse slang en vermoede ik daar toch een konstante flow van valse lucht.
Ik heb dit ook opgelost met een 1/2" bi/bu (kiwa) terugslag klepje![[Afbeelding: 472288.jpg]](http://www.bengshop.nl/images/thumbs/472288.jpg)
T stuk
en slangpilaren
in deze slang gemonteerd.
In originele slang zat een haakse bocht, hier heb ik dus nu het t-stuk voor gebruikt met daarin de terugslagklep.
Je kan eventueel ook een kruisstuk gebruiken met 2 terugslagkleppen.![[Afbeelding: kruisstuk.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/kruisstuk.jpg)
Nu zit die slang dus vast met een klem en slaat de klep open bij een backfire. Toch merk in nog dat de luchtfilterhuis telkens weer ook een behoorlijke dreun krijgt. Ik heb dan gelukkig nog een ouwe ijzeren pan en beperkt zich dat tot wat klemmen die losspringen van de deksel. het enige wat ik hier nog kan verzinnen is om zo'n zelfde klep ook op de luchtfilter te bouwen, maar dat gaat dus niet zonder boren. Deze terugslagklep kan dan met behulp van alleen de moer van een 1/2" knelsetje (van CV radiatorkraan)
en een rubber afdichtingsring in de luchtfilterdeksel monteert worden.
:-\
Bij mijn b27E was het aanvankelijk opgelost met een (16mm) slang los op de koudstartinjector welke bij een backfire er af sprong, dat fuctioneerde altijd redelijk goed en had ik geen schade. Maar motor liep daarna niet meer stationair door valse lucht tot dat de slang weer werd terug geplaatst .
Hoe dan ook vond ik het maar niks die losse slang en vermoede ik daar toch een konstante flow van valse lucht.
Ik heb dit ook opgelost met een 1/2" bi/bu (kiwa) terugslag klepje
![[Afbeelding: 472288.jpg]](http://www.bengshop.nl/images/thumbs/472288.jpg)
T stuk
![[Afbeelding: tstuk.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/tstuk.jpg)
![[Afbeelding: slangpilaar_buitendraad.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/slangpilaar_buitendraad.jpg)
In originele slang zat een haakse bocht, hier heb ik dus nu het t-stuk voor gebruikt met daarin de terugslagklep.
Je kan eventueel ook een kruisstuk gebruiken met 2 terugslagkleppen.
![[Afbeelding: kruisstuk.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/kruisstuk.jpg)
Nu zit die slang dus vast met een klem en slaat de klep open bij een backfire. Toch merk in nog dat de luchtfilterhuis telkens weer ook een behoorlijke dreun krijgt. Ik heb dan gelukkig nog een ouwe ijzeren pan en beperkt zich dat tot wat klemmen die losspringen van de deksel. het enige wat ik hier nog kan verzinnen is om zo'n zelfde klep ook op de luchtfilter te bouwen, maar dat gaat dus niet zonder boren. Deze terugslagklep kan dan met behulp van alleen de moer van een 1/2" knelsetje (van CV radiatorkraan)
![[Afbeelding: knelset_130.jpg]](http://www.aangenaamwarm.nl/images/knelset_130.jpg)
:-\