15 May 2008, 08:08
Heb inmiddels ook ontdekt waarom de motor niet op benzine liep.
Het gietijzeren blok van de brandstofregelaar was onderin bij de plunjer doorgescheurt.
![[Afbeelding: bf001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf001.jpg)
Dit is nog de nasleep van de gigabackfire.
Dus de beste remedie tegen backfire is op de rubberbalg een ontlastklep maken,
Bijvoorbeeld van een gootsteen-afvoer, het rooster aan de binnenzijde en met een dop aan de buitenzijde die er makkelijk uitplopt
![[Afbeelding: bf005.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf005.jpg)
![[Afbeelding: bf004.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf004.jpg)
Het gietijzeren blok van de brandstofregelaar was onderin bij de plunjer doorgescheurt.
![[Afbeelding: bf001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf001.jpg)
Dit is nog de nasleep van de gigabackfire.
Dus de beste remedie tegen backfire is op de rubberbalg een ontlastklep maken,
Bijvoorbeeld van een gootsteen-afvoer, het rooster aan de binnenzijde en met een dop aan de buitenzijde die er makkelijk uitplopt
![[Afbeelding: bf005.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf005.jpg)
![[Afbeelding: bf004.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf004.jpg)
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |