15 November 2005, 12:45
Toevallig heb ik vrijdag een radio erin gezet. Ik had zo'n oude, maar die moet je elke 15 km een beetje verzetten voor radio 1 (buiten de randstad dus daarvan had ik genoeg).
Pak gewoon die nieuwere. (staat op de draadjes zelf uit je radio niet wat het is?). Ik heb met van die doe het zelf knijpstekkertjes gewerkt. Kreeg het niet voor elkaar om zelf zo'n blokstekker (ISO) te maken in de auto.
Dubbele draden zullen inderdaad de speakers zijn (evt. plus van zw/witte draad en van grijs/zw draad in een stekker knijpen en bij de min ook in een stekkertje)
Plus (radio zelf) loopt ofwel naar accu ofwel naar zekeringkastje (draai even dop kwartslag onder je stuur en vilt komt los kun je zo draadjes volgen
Min zit ergens op het ijzer geschroeft; waarschijnlijk in het radioframe achter de verwarming oid kan ook niet missen.
Rest kan nog mute kabel voor telefoon zijn en de elektrische antenne(?)
en waarschijnlijk is er nog een dikke draad voor de werking v.d. antenne
Ik kan (nog) nauwelijks sleutelen maar dit was vrij gemakkelijk. Zal je zeker lukken.
(evt op internet zoeken of je ergens je radiohandleiding kunt vinden kun je misschien zo kunt zien waar alle draden van zijn die uit je radio komen als er niets op staat)
Pak gewoon die nieuwere. (staat op de draadjes zelf uit je radio niet wat het is?). Ik heb met van die doe het zelf knijpstekkertjes gewerkt. Kreeg het niet voor elkaar om zelf zo'n blokstekker (ISO) te maken in de auto.
Dubbele draden zullen inderdaad de speakers zijn (evt. plus van zw/witte draad en van grijs/zw draad in een stekker knijpen en bij de min ook in een stekkertje)
Plus (radio zelf) loopt ofwel naar accu ofwel naar zekeringkastje (draai even dop kwartslag onder je stuur en vilt komt los kun je zo draadjes volgen
Min zit ergens op het ijzer geschroeft; waarschijnlijk in het radioframe achter de verwarming oid kan ook niet missen.
Rest kan nog mute kabel voor telefoon zijn en de elektrische antenne(?)
en waarschijnlijk is er nog een dikke draad voor de werking v.d. antenne
Ik kan (nog) nauwelijks sleutelen maar dit was vrij gemakkelijk. Zal je zeker lukken.
(evt op internet zoeken of je ergens je radiohandleiding kunt vinden kun je misschien zo kunt zien waar alle draden van zijn die uit je radio komen als er niets op staat)
79-er 242 GT B23e