28 April 2008, 08:15
Is ook een prima oplossing met een grote doorlaat, wat essentieel is om schade aan het systeem te voorkomen.
Heb er ook aan gedacht om een manchet met rood afstopdopje te gebruiken, kon er geen goede plaats voor bedenken.
Alleen op het luchtfilterdeksel maar dat is te ver weg van de backfire bron.
Ik vind het wel nogal een ingreep om de rubberbalg aan te passen, in verband met de luchtstroom en de kans dat het rubber uitscheurd bij een zware backfire, ook is het de minst gunstige plek voor een luchtlekkage. Zelf dacht ik om het boven op het inlaat spruitsuk te plaatsen, maar dan moet je er ook een groot gat in maken.
Als de rubberbalg geen probleem geeft als plek voor een grote klep, zou je hiervoor een special koppelstuk voor kunnen ontwikkelen, om dus tussen de LMM en het inlaatspruitstuk te zetten met een backfire voorziening ingebouwd.
Heb er ook aan gedacht om een manchet met rood afstopdopje te gebruiken, kon er geen goede plaats voor bedenken.
Alleen op het luchtfilterdeksel maar dat is te ver weg van de backfire bron.
Ik vind het wel nogal een ingreep om de rubberbalg aan te passen, in verband met de luchtstroom en de kans dat het rubber uitscheurd bij een zware backfire, ook is het de minst gunstige plek voor een luchtlekkage. Zelf dacht ik om het boven op het inlaat spruitsuk te plaatsen, maar dan moet je er ook een groot gat in maken.
Als de rubberbalg geen probleem geeft als plek voor een grote klep, zou je hiervoor een special koppelstuk voor kunnen ontwikkelen, om dus tussen de LMM en het inlaatspruitstuk te zetten met een backfire voorziening ingebouwd.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |