28 March 2008, 21:10
Marc1970 schreef:Volgens mij is het handiger als je eerst meet en uitrekent welke shims je nodig hebt en die dan per stuk bestelt, bij Volvo desnoods. Of ze nou 2, 3 of 4 euro/st. kosten maakt dan niet uit.
Shims die je overhoudt stop je in de Volvolvo "shimming-pool", die kan je tegen verzendkosten uitwisselen.
Er schijnen ook andere auto's dezelfde shims als de Volvo 240 of Fiat te gebruiken, is een keer langs gekomen op dit forum. :

Maar een shimming-pool is een leuk idee, maar gaat niet werken, tenzij de deelnemers de auto tijdens het heen en weer sturen de motor open laten liggen.
Of openmaken, opmeten en weer dichtmaken, bestellen, bij ontvangen bestelling weer openmaken, vervangen, dichtmaken en uitgekomen plaatjes weer retour sturen. Of er achter komen, dat het maximum bereikt is en de kleppen vervangen moeten worden. :'( :'(
Al met al;
Sleuteldag oplossing is dan toch een goed alternatief, dus meld je aan, dan is alles voor weinig aan te leren en binnen een uurtje gepiept. ;D ;D ;D
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4264.0
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.