15 March 2008, 20:48
DopdeDouwer schreef:Ik heb het zelfde probleem als de starter van dit topic. Mijn 144 (1970) heeft volgens de vorige eigenaar 2jaar niet op benzine gelopen, alleen maar op LGP. Nix mis mee want dat doet hij prima. Er zit nog een beetje benzine in de Tank, net boven het rode vlak.
Ik wil het hele benzine systeem eerst even nalopen voordat ik die knop opzet en overschakel op benzine. Ik heb er nog niet echt veel verstand van maar ik heb vroeger een een brommertje opgeknapt wat een jaar had stil gestaan en daar was de benzine stroop geworden. Vandaar dat het me niet echt slim leek om botweg te proberen aangezien dan overal benzinepropjes kunnen blijven zitten wat me niet best lijkt.
Filters zal ik sowieso moeten vervangen lijkt me. Maar wat zijn andere punten die ik zeker moet nalopen?
Perfect lopen zal hij waarschijnlijk toch niet zonder iets aan de carb te doen. Maar een hartinfarct (benzineklonten) of een benzine fontein wil ik wel voorkomen
Het gaat overigens om een B20A, in een 144
Het duurde even voordat ik aan de slag ben gegaan met de carb., hij heeft nu ongeveer 3jaar niet op benzine gereden dus dat is zal de carburateur er niet beter op gemaakt hebben. De benzinepomp, de lpg afsluiters werkten wel prima de benzine kwam netje in het flesje aan bij de carburateur. Dus dan maar kijken wattie doet zodra ik de slang aansluit. Ik rook flink wat benzine en zag ook een druppeltje aan de carb hangen dus toen maar de luchtfilterbehuizing eraf gehaald om het ÃÃn en ander wat beter te bekijken:
![[Afbeelding: th_carb_benzine001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/th_carb_benzine001.jpg)
Niet helemaal vlekkenloos dus. Alhoewel de motor liep wel op benzine, toch maar afgezet vanwege een mogelijk inferno...
Het gaatje waar de benzine uitspuit heb ik daarna dichtgemaakt, alleen daardoor startte de motor niet meer ??? Waarschijnlijk is het een en ander niet echt meer in top conditie. Herkend iemand deze symptomen? Ik heb nog een weber-carb liggen ik denk dat het verstandiger is om die te proberen ipv deze te repareren?