5 March 2008, 19:05
De FEHAC is een overkoepelende oldtimerclub, en is al een stuk verder:
FEHAC-standpunt rond de kilometerheffing
De Tweede Kamer heeft belanghebbende partijen gevraagd hun mening te geven over de plannen tot invoering van het systeem van âbeprijzing per kilometerâ.
De hoofdpunten van de reactie van de FEHAC zijn als volgt:
1) voor een definitief standpunt is het nog te vroeg, zolang er nog weinig bekend is over de technische kenmerken van het systeem en de financiële aspecten
2) sinds 1995 zijn oldtimers (motorvoertuigen van 25 jaar of ouder) vrijgesteld van de houderschapsbelasting; aan deze uitzonderingspositie moet bij âkm-beprijzingâ recht worden gedaan, ook omdat klassiekers niet of nauwelijks bijdragen aan het fileprobleem, waar de km-heffing een oplossing voor moet zijn
3) milieukenmerken mogen geen rol spelen, omdat klassiekers daaraan per definitie niet kunnen voldoen en zeer beperkt worden gebruikt
4) geen aantasting van originaliteit / authenticiteit van het voertuig
5) klassiekereigenaren niet opschepen met hoge aanschafkosten voor een on-board-unit (âkastjeâ)
6) in ieder geval gÃÃn kilometerheffing voor motorfietsen (aan dit verlangen is de minister al tegemoet gekomen)
We staan zowel in contact met het Ministerie (de projectorganisatie) als met een aantal politieke partijen. Wanneer we in gesprek gaan zal zeker ook de positie van de bedrijfsvoertuigen aan de orde komen. Historische vrachtwagens en militaire voertuigen mogen niet op ÃÃn lijn worden gesteld met vrachtwagens die bedrijfsmatig worden ingezet.
bron: http://www.fehac.nl/home/_site/actueel.html
FEHAC-standpunt rond de kilometerheffing
De Tweede Kamer heeft belanghebbende partijen gevraagd hun mening te geven over de plannen tot invoering van het systeem van âbeprijzing per kilometerâ.
De hoofdpunten van de reactie van de FEHAC zijn als volgt:
1) voor een definitief standpunt is het nog te vroeg, zolang er nog weinig bekend is over de technische kenmerken van het systeem en de financiële aspecten
2) sinds 1995 zijn oldtimers (motorvoertuigen van 25 jaar of ouder) vrijgesteld van de houderschapsbelasting; aan deze uitzonderingspositie moet bij âkm-beprijzingâ recht worden gedaan, ook omdat klassiekers niet of nauwelijks bijdragen aan het fileprobleem, waar de km-heffing een oplossing voor moet zijn
3) milieukenmerken mogen geen rol spelen, omdat klassiekers daaraan per definitie niet kunnen voldoen en zeer beperkt worden gebruikt
4) geen aantasting van originaliteit / authenticiteit van het voertuig
5) klassiekereigenaren niet opschepen met hoge aanschafkosten voor een on-board-unit (âkastjeâ)
6) in ieder geval gÃÃn kilometerheffing voor motorfietsen (aan dit verlangen is de minister al tegemoet gekomen)
We staan zowel in contact met het Ministerie (de projectorganisatie) als met een aantal politieke partijen. Wanneer we in gesprek gaan zal zeker ook de positie van de bedrijfsvoertuigen aan de orde komen. Historische vrachtwagens en militaire voertuigen mogen niet op ÃÃn lijn worden gesteld met vrachtwagens die bedrijfsmatig worden ingezet.
bron: http://www.fehac.nl/home/_site/actueel.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969