5 March 2008, 18:15
Ok, ik zie veel info over het K-jet systeem, en mensen die er veel van af weten.
Ik heb zelf een 760 uit 82 met de v6. Nu heb ik het volgende geconstateerd na 100 km rijden:
- bougies zijn allemaal mooi lichtbruin tot bruin. Niet vet of wit etc.
- Motor loopt goed op toerentallen boven ca 1000 rpm
vooral het staionair is niet goed te krijgen. stationair is ongeveer 450 rpm, wat niet erg charmant overkomt. Draaien aan de stationair stelschroef haalt vrijwel niets uit.
Ik weet 2 dingen die ik nog ga controleren/repareren: ik heb een nieuw brandstf filter voor in de tank, en een voor onder de motorkap, en dan maak ik gelijk de tank van binnen schoon, en spoel ik de
leidingen door. (als je start duurt het ca 10 sec voor de pomp onder de auto brandstof krijgt, dat hoor je heel goed) Lijkt mij dus nodig, die filters.
Ook ga ik de ontsteking nog afstellen, hoewel deze volgens mij niet zo verkeerd staat, maar puur om dingen uit te sluiten.
Verder heb ik al flinke stukken bedrading van de hulpluchtregelaar, dempdrukregelaar en startinjector vervangen.....
Wat moet ik doen om het stationair goed te krijgen? Ik was van plan om de CO schroef te gaan verdraaien, aangezien het stationair niet goed kan zijn, zonder de juiste CO afstelling (ook denk ik dat de auto voor K-jet misschien wat te arm loopt).
Gegroet,
Philip
Ik heb zelf een 760 uit 82 met de v6. Nu heb ik het volgende geconstateerd na 100 km rijden:
- bougies zijn allemaal mooi lichtbruin tot bruin. Niet vet of wit etc.
- Motor loopt goed op toerentallen boven ca 1000 rpm
vooral het staionair is niet goed te krijgen. stationair is ongeveer 450 rpm, wat niet erg charmant overkomt. Draaien aan de stationair stelschroef haalt vrijwel niets uit.
Ik weet 2 dingen die ik nog ga controleren/repareren: ik heb een nieuw brandstf filter voor in de tank, en een voor onder de motorkap, en dan maak ik gelijk de tank van binnen schoon, en spoel ik de
leidingen door. (als je start duurt het ca 10 sec voor de pomp onder de auto brandstof krijgt, dat hoor je heel goed) Lijkt mij dus nodig, die filters.
Ook ga ik de ontsteking nog afstellen, hoewel deze volgens mij niet zo verkeerd staat, maar puur om dingen uit te sluiten.
Verder heb ik al flinke stukken bedrading van de hulpluchtregelaar, dempdrukregelaar en startinjector vervangen.....
Wat moet ik doen om het stationair goed te krijgen? Ik was van plan om de CO schroef te gaan verdraaien, aangezien het stationair niet goed kan zijn, zonder de juiste CO afstelling (ook denk ik dat de auto voor K-jet misschien wat te arm loopt).
Gegroet,
Philip
760 | Groen | Snel