25 February 2008, 16:04
De zuigers gaan helemaal vanzelf terug in de remklauw, mooi systeem is dat. Het enige wat daarvoor zorgt is de vierkante rubber ring in de klauw, die ook de boel afdicht. Je remt, zuiger gaat naar buiten en ring kantelt (edit - beter gezegd: vervormt) mee, je laat los, ring kantelt terug en neemt de zuiger mee. Hoeft ook maar 0,1 mm. Schijfremmen mogen trouwens iets slepen.
Ik denk dat de trilling komt van minimale ongelijkheden op de schijf, ik heb het zelf bij beide Volvo's, alleen als ik van 120 afrem tot 80 of in die regio's. Een "roestafdruk" van een remblok wat een paar maanden op dezelfde plek heeft gestaan kan al genoeg zijn schijnt.
Het gelijk aanhalen van de wielmoeren is belangrijk voor de schijf, en de rem loslaten als je eenmaal stilstaat ook.
De stroeve remzuiger kan je een beetje masseren, paar keer in en en uit drukken helpt vaak. Als beide kanten niet vlot terug gaan kan het de remslang zijn die van binnen uit elkaar valt en als terugslagklep gaat werken.
Ik denk dat de trilling komt van minimale ongelijkheden op de schijf, ik heb het zelf bij beide Volvo's, alleen als ik van 120 afrem tot 80 of in die regio's. Een "roestafdruk" van een remblok wat een paar maanden op dezelfde plek heeft gestaan kan al genoeg zijn schijnt.
Het gelijk aanhalen van de wielmoeren is belangrijk voor de schijf, en de rem loslaten als je eenmaal stilstaat ook.
De stroeve remzuiger kan je een beetje masseren, paar keer in en en uit drukken helpt vaak. Als beide kanten niet vlot terug gaan kan het de remslang zijn die van binnen uit elkaar valt en als terugslagklep gaat werken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

