18 June 2007, 14:29
Hoi VolvoÃrs..
Ik had even een vraagje..
Ik vond dat mn auto bij het remmen voor wat meer "dook"als normaal,en dacht ik dus aan achterremblokken die mss versleten waren...dus nieuwe blokken gehaald...klusje van niet al te veel moeite..oude blokken er uit...en "mhh...waarom zijn de nieuwe blokken maar +/- 2 a 3 mm dikker dan de oude??"
Dus even opgezocht wat de minimale remvoerings dikte mag/kan zijn...en dat was 3 mm max.,terwijl er op mn oude blokken nog 6 zat...
Nu is de vraag...heeft iemand enig idee waarom mn Volvje achter minder remt,terwijl er toch genoeg "vlees"op zit?
Heb overigens in een enthousiaste bui de cups iets naar buiten gedrukt...waarna Murphy...(die van die wet ja..;-( ) besloot dat ie me maar even moest helpen....;-)
Ok...remklauw is weer gangbaar...zo nog even ontluchten en dan de andere kant doen...maar vroeg me toch af waarom mn cups schijnbaar niet echt ver naar buiten komen....
Ben benieuwd...en dank bij voorbaat...
Groet,Patrick
Ik had even een vraagje..
Ik vond dat mn auto bij het remmen voor wat meer "dook"als normaal,en dacht ik dus aan achterremblokken die mss versleten waren...dus nieuwe blokken gehaald...klusje van niet al te veel moeite..oude blokken er uit...en "mhh...waarom zijn de nieuwe blokken maar +/- 2 a 3 mm dikker dan de oude??"
Dus even opgezocht wat de minimale remvoerings dikte mag/kan zijn...en dat was 3 mm max.,terwijl er op mn oude blokken nog 6 zat...
Nu is de vraag...heeft iemand enig idee waarom mn Volvje achter minder remt,terwijl er toch genoeg "vlees"op zit?
Heb overigens in een enthousiaste bui de cups iets naar buiten gedrukt...waarna Murphy...(die van die wet ja..;-( ) besloot dat ie me maar even moest helpen....;-)
Ok...remklauw is weer gangbaar...zo nog even ontluchten en dan de andere kant doen...maar vroeg me toch af waarom mn cups schijnbaar niet echt ver naar buiten komen....
Ben benieuwd...en dank bij voorbaat...
Groet,Patrick



