Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remblok dikte
Hoi VolvoÃrs..

Ik had even een vraagje..
Ik vond dat mn auto bij het remmen voor wat meer "dook"als normaal,en dacht ik dus aan achterremblokken die mss versleten waren...dus nieuwe blokken gehaald...klusje van niet al te veel moeite..oude blokken er uit...en "mhh...waarom zijn de nieuwe blokken maar +/- 2 a 3 mm dikker dan de oude??"
Dus even opgezocht wat de minimale remvoerings dikte mag/kan zijn...en dat was 3 mm max.,terwijl er op mn oude blokken nog 6 zat...
Nu is de vraag...heeft iemand enig idee waarom mn Volvje achter minder remt,terwijl er toch genoeg "vlees"op zit?
Heb overigens in een enthousiaste bui de cups iets naar buiten gedrukt...waarna Murphy...(die van die wet ja..;-( ) besloot dat ie me maar even moest helpen....;-)
Ok...remklauw is weer gangbaar...zo nog even ontluchten en dan de andere kant doen...maar vroeg me toch af waarom mn cups schijnbaar niet echt ver naar buiten komen....
Ben benieuwd...en dank bij voorbaat...
Groet,Patrick
Antwoord
Kan het niet zijn dat hij voor juist harder remt? Wink
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Eumh... ???...zou zomaar kunnen...maar zou t toch wel handig vinden als de remkracht verdeling dan toch zo rond de 70/30 blijft..;-)
En bovendien...t autootje remt gewoon minder als voorheen...en das niet echt je van jofel...;-)
Antwoord
Zijn je remschijven niet een beetje aan de dunne kant geworden? (achter)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Happy newbee schreef:Dus even opgezocht wat de minimale remvoerings dikte mag/kan zijn...en dat was 3 mm max.,terwijl er op mn oude blokken nog 6 zat...

Lezen Peter. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Lezen Gerard!! >Sad

In het ene geval gaat het over de remvoeringen en in het andere geval over de remschijven Wink ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
:-X :-X :-X
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Gezien de remverhoudingen voor-achter lijkt het me juist goed dat ie voor duikt bij het remmen Smile

Als de auto meer duikt dan vroeger zou ik het eerder in slappe voorvering zoeken (versleten schokdempers of te slappe veren).
Antwoord
vergeet de rubbers van de ophanging en de 'anti-sway-bars' (kom ff niet op t nederlandse woord) niet te checken!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remblok montageset achter ATE Rob 9 2.795 30 June 2023, 21:06
Laatste bericht: Marc1970
  remblok vraag Rob 27 17.459 7 May 2008, 22:41
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)