17 February 2008, 15:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2016, 23:04 door Rob.)
@Dop,
ik kijk nog eens goed naar de foto van je blok in een andere post ( Deze ) en ik verbaas me eerlijk gezegd over de aansluitvolgorde van de bougiekabels.
Jij hebt toch ook een B20?
Naar mijn weten geldt het volgende:
Bron:
- Jaap Blijleven (tijdens cursus klein onderhoud)
- Haynes pag: 81
Bij jouw zit het (tegen de klok in): 1-4-2-3 ???
En toch loopt hij goed?
N.b. Ook het plaatje wat je in een eerder bericht gebruikte (B20A uit groene boekje) laat 1 – 3 – 4 – 2 zien
ik kijk nog eens goed naar de foto van je blok in een andere post ( Deze ) en ik verbaas me eerlijk gezegd over de aansluitvolgorde van de bougiekabels.
![[Afbeelding: MotorB20011.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/MotorB20011.jpg)
Jij hebt toch ook een B20?
Naar mijn weten geldt het volgende:
Citaat:De kabel van de eerste cilinder zit aan het verdelerhuis bij de condensator.
De volgorde van de aansluitingen op het verdelerhuis ( draairichting tegen de klok in) is 1 – 3 – 4 – 2. Dus naast (tegen de klok in) de kabel voor de 1e cilinder, zit de kabel voor de 3e cilinder.
Bron:
- Jaap Blijleven (tijdens cursus klein onderhoud)
- Haynes pag: 81
Bij jouw zit het (tegen de klok in): 1-4-2-3 ???
En toch loopt hij goed?
N.b. Ook het plaatje wat je in een eerder bericht gebruikte (B20A uit groene boekje) laat 1 – 3 – 4 – 2 zien
![[Afbeelding: B20_a.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/B20_a.jpg)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)