27 January 2008, 23:08
Hallo
De reden van het doorzakken is doordat de wielbasis achter bij 240 wel een meter van de achterzijde van de auto zit. Met name als je er een aanhanger achter hangt die een beetje op de trekhaak drukt, gaat je auto nog sterker stijgeren.
Daar valt wat aan te doen.
Van goedkoop naar duurder:
- Je kunt vulblokken onder de veren aanbrengen.
- je kunt extra zware veren er onder zeten
- caravanveren aanbrengen (die zitten dan in de grote veren aangebracht)
- luchtveren (leveling) die je (niet eens zo duur bij volvo) kunt kopen en plaatsen i.p.v van de bestaande schokdempers. Voordeel is
dat je zelf kunt bepalen hoe hoog de kont van de auto komt te staan. Hoe meer druk des te stugger de achteras wordt.
Grt
De reden van het doorzakken is doordat de wielbasis achter bij 240 wel een meter van de achterzijde van de auto zit. Met name als je er een aanhanger achter hangt die een beetje op de trekhaak drukt, gaat je auto nog sterker stijgeren.
Daar valt wat aan te doen.
Van goedkoop naar duurder:
- Je kunt vulblokken onder de veren aanbrengen.
- je kunt extra zware veren er onder zeten
- caravanveren aanbrengen (die zitten dan in de grote veren aangebracht)
- luchtveren (leveling) die je (niet eens zo duur bij volvo) kunt kopen en plaatsen i.p.v van de bestaande schokdempers. Voordeel is
dat je zelf kunt bepalen hoe hoog de kont van de auto komt te staan. Hoe meer druk des te stugger de achteras wordt.
Grt

