5 January 2008, 05:46
Techneuten,
Vandaag een Equus buitentemp.meter geinstalleerd (met bijbehorende sensor) in een 240. Analoog klokje, perfect het formaat wat in onze mooie auto's past. Ik had nogal een tijdje met de deur open gezeten, dus de boordspanning was aan de lage kant (11+ volt). De meter gaf toen -12 gr.C. Na het starten van de motor gaf ie +11 gr.C. de temp. was zo'n 7 graden en de motor nog warm. Maar ook na een paar km rijden bleef de meter op zo'n 11 graden staan.
Is er een manier om de meter te calibreren? Ik las laatst dat het mogelijk was bij de VDO exemplaren, maar ik kan hier geen stelschroefje aan de voorkant ontdekken..
Wie weet raad?
Gr
Vandaag een Equus buitentemp.meter geinstalleerd (met bijbehorende sensor) in een 240. Analoog klokje, perfect het formaat wat in onze mooie auto's past. Ik had nogal een tijdje met de deur open gezeten, dus de boordspanning was aan de lage kant (11+ volt). De meter gaf toen -12 gr.C. Na het starten van de motor gaf ie +11 gr.C. de temp. was zo'n 7 graden en de motor nog warm. Maar ook na een paar km rijden bleef de meter op zo'n 11 graden staan.
Is er een manier om de meter te calibreren? Ik las laatst dat het mogelijk was bij de VDO exemplaren, maar ik kan hier geen stelschroefje aan de voorkant ontdekken..
Wie weet raad?
Gr

Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter