30 December 2007, 22:18
Die accupoolbevestiging ga ik morgen even controleren.
Wellicht een beetje stom dat ik het niet eerder gezien en gemeld heb:
In het dashboard heb ik een voltmeter, als de motor loopt en alle stroom vragers staan zoveel op "uit", dan staat de meter behoorlijk rechts richting 14. Zet ik het contact aan, zonder te starten, dan staat de meter onder de 12 (net in de gevarenzone)...
De accu wordt denk ik dan niet goed opgeladen: OF hij heeft (bijna) de geest gegeven, OF... het is (hopelijk) toch een accupoolbevestiging..... Met die waarde ± "14" is een dynamo probleem uitgesloten??
Accu is zo'n beetje 5 jaar oud:
Kan hij "aan het eind" zijn
Kan hij ook aan het eind zijn door dat de dynamo een tijd niet goed gewerkt heeft?
Wellicht een beetje stom dat ik het niet eerder gezien en gemeld heb:
In het dashboard heb ik een voltmeter, als de motor loopt en alle stroom vragers staan zoveel op "uit", dan staat de meter behoorlijk rechts richting 14. Zet ik het contact aan, zonder te starten, dan staat de meter onder de 12 (net in de gevarenzone)...
De accu wordt denk ik dan niet goed opgeladen: OF hij heeft (bijna) de geest gegeven, OF... het is (hopelijk) toch een accupoolbevestiging..... Met die waarde ± "14" is een dynamo probleem uitgesloten??
Accu is zo'n beetje 5 jaar oud:
Kan hij "aan het eind" zijn
Kan hij ook aan het eind zijn door dat de dynamo een tijd niet goed gewerkt heeft?