28 December 2007, 21:30
De laatste hick-ups eruit gehaald. Erg vervelend dat er nu dingen in de hardware Ãn in de software fout kunnen zitten. Als je dan een wegvallend toerental signaal hebt die heftig inhouden veroorzaakt dan denk je al snel "spiks" of "massa probleem".... Maar als je BÃta firmware gebruikt dan ben je natuurlijk wel proefkonijn. Een instelling genaamd "trigger prediction" bleek niet goed uitgevoerd te zijn en gaf wegvallende sync. Resulterend in een hevige schok tijdens het rijden door wegvallende injectie en ontsteking. Dat is nu over. Met een upgrade naar een nieuwe firmware maakte de software even een zooitje van mijn VE tabellen. Dat moet je dan wel doorhebben ! Tikje jammer. Verder ben ik nog aan het spelen met de ontstekingstabel. Deze is maatgevend voor het gevoel dat de auto geeft. 3 graden verschil maakt een enorme verschil in hoe de auto aanvoelt. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik moet ook de uitlaatgas temperatuur in de gaten houden. Deze veranderd met het ontsteekmoment. Dit wordt wel een klusje voor op de rollenbank. Maar ik ben voor nu hardstikke tevreden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl