25 December 2007, 22:44
Maar toch doet zo'n (mooie glimmende RVS) spruitstuk leuk mee in het tjoenen. Mooi verhaaltje gevonden hoe ik het bedoelde:
Het beste resultaat bij een atmosferische motor wordt bereikt door het toepassen van een "spaghetti" spruitstuk, hiervan is de flow beter dan het gegoten fabrieks spruitstuk en kan een perfecte afstemming berijkt worden die voor elke motor specifiek is, dit noemt men shockwave tuning. Dit effect zorgt ervoor dat de ene cilinder bij de verbrandingsslag een tegendruk verzorgt in de cilinder die net aan het vullen is. De maatvoering is erg belangrijk bij een dergelijke tuning.
Bron: http://www.zijlstracaraudioendesign.nl/i...&Itemid=66
En Jeroen, het oog wil toch ook wat!?
Leukste zou zijn als je voor elke mod een testje zou doen op een rollerbank, kan je mooi je winst (of verlies ;D) monitoren,....
Het beste resultaat bij een atmosferische motor wordt bereikt door het toepassen van een "spaghetti" spruitstuk, hiervan is de flow beter dan het gegoten fabrieks spruitstuk en kan een perfecte afstemming berijkt worden die voor elke motor specifiek is, dit noemt men shockwave tuning. Dit effect zorgt ervoor dat de ene cilinder bij de verbrandingsslag een tegendruk verzorgt in de cilinder die net aan het vullen is. De maatvoering is erg belangrijk bij een dergelijke tuning.
Bron: http://www.zijlstracaraudioendesign.nl/i...&Itemid=66
En Jeroen, het oog wil toch ook wat!?

![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)