17 December 2007, 18:59
ik heb dit nu ff doorgespit....en ik zit nu te denken of mijn dynamo dan wel goed is aangesloten. Gezien de plaatjes en de uitleg. Dat kan ook nog eens het probleem zijn.
1 die dikke rode kabel zit volgens mij goed nu.
2 die dunne rode ook.
3. maar ik heb er nog zo'n korte bruine (komt uit de dynamo)aan bungelen. Ongeveer 7 Ã 8 cm lang. En die zit ook op de aansluiting waar de beide rode zitten. Misschien dat die elders aan t blok vast gemaakt moet worden? Wie weet dat??
Volgens mij zat het wel al zo toen ik de auto ooit kocht. Altijd al een halfzacht acculampje zien schijnen in het dashboard. Waarvan ik dacht dat de oorzaak in de slechte bedrading lag. Maar die heb ik vernieuwd. (Behalve die dikke rode, daar zou Jelmar nog ogen aan krimpen)
En dat komt omdat ik dit las:
1 die dikke rode kabel zit volgens mij goed nu.
2 die dunne rode ook.
3. maar ik heb er nog zo'n korte bruine (komt uit de dynamo)aan bungelen. Ongeveer 7 Ã 8 cm lang. En die zit ook op de aansluiting waar de beide rode zitten. Misschien dat die elders aan t blok vast gemaakt moet worden? Wie weet dat??
Volgens mij zat het wel al zo toen ik de auto ooit kocht. Altijd al een halfzacht acculampje zien schijnen in het dashboard. Waarvan ik dacht dat de oorzaak in de slechte bedrading lag. Maar die heb ik vernieuwd. (Behalve die dikke rode, daar zou Jelmar nog ogen aan krimpen)
En dat komt omdat ik dit las:
Citaat:The first thing to check will be your connections at the rear of the alternator.
1. The BIG RED CABLE is the main power cable. It goes to the starter motor and then to the battery.
2. The SMALL RED WIRE completes the Battery Warning Light Circuit (light on your dash) and if it is not connected properly the alternator will not charge. You will know this circuit is complete if you see the Battery Light ON when the ignition key is turned to the 'ON' position with engine OFF.
3. There is a GROUND cable that is attached to the alternator case (usually a small stud with an 8 mm head nut). The other end will be connected to the engine or alternator bracket. If this ground is not complete, the above Battery Light Circuit will not function and the alternator will not charge.
If the above connections are good, and still you aren't charging, it is possible there is a less than optimum contact between the NEW brushes and your OLD alternator slip rings. When I first saw this I was quite puzzled, but as it turned out the friction ends of the brushes needed some time to break down the old glaze on the slip rings to establish a good electrical connection. So it would seem one cure would be to continue running the engine until the voltage regulator starts working... the theory being that once a good electrical connnection is established the voltage should come up.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"