3 November 2005, 15:00
Divadi schreef:480rider schreef:Dat weet je niet, een A of B-kadett wordt bijvoorbeeld al behoorlijk als klassieker gezien. (Ik vind het niets) sorry Divadi 8)Ik vind het ook niks en zal 'm ook niet snel als klassieker zien (meer als 'oud'), maar hij rijdt wel bijna voor niks 8) ; overigens zijn er hele volksstammen die hier anders over denken.
Maar geldt dit ook niet voor dit kluppie hiero; worden waanzinnige bedragen genoemd voor 240's, terwijl ze in de universele handel geen kl#ten waard zijn!?
Voor alles geldt: jeugdsentiment = wat de gek er voor geeft. De prijsbepaling voor oude auto's heeft niks te maken met re?le / economische waarde, maar alles met de hoeveelheid "gekken" en het aanbod van de door die gekken begeerde auto's. Op voorhand van auto's zeggen dat ze niet klassiek zullen worden vind ik onzin. Zolang er mensen zijn die kwijlen bij een bepaald oud model, is dat model klassiek. Als er veel gekken zijn wordt het een "geliefde klassieker" (en stijgen de prijzen !). Denk maar 'ns aan ouwe Datsuns van de jaren '70; toen verguisd (ook door mij), nu denk je als je er ??n ziet: goh, wat leuk dat dat ook nog bestaat. Toch ?
De oude auto's die ik heb gehad en/of nog wil hebben zullen vele mensen niets doen, maar voor mij zijn ze puur sentiment (en daar is niets verstandigs/rationeels aan...). Zo wilde ik (en heb ik) pers? een Volvo 244 GLE van '83 of '84. Gewoon omdat ik dat de leukste vind. Geen oudere (zou wel mooi belastingvrij zijn) of nieuwere (verzinkt, dus minder roest). Totaal niet rationeel dus........... Mooi toch !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)