16 November 2007, 21:01
Yup, ze start weer. Alles lijkt er goed onder te zitten. Tevreden ? Nee, niet helemaal... Stuurhuis heeft nog wat fijnafstellingen nodig... De M90 bak giert in de 2 en ik kan em met koude olie zo in de vier trekken zonder dat de synchro het tegengaat. Daar zit dus weer wat werk aan te komen.... Je kan niet alles hebben zullen we dan maar zeggen... :
Verder best tevreden. De M90 schakelt verder goed. Boterzacht eigenlijk. Een 5e gang is echt lekker. De dubbele Hardi lijkt geen krimp te geven. Ik heb niet veel harder gereden dan 80, maar tot die snelheid voelt het allemaal al strakker aan dan voorheen.
Het 60-2 wiel op het vliegwiel is ook perfect. Ik heb er nog niets aan afgesteld en tot nu toe geen problemen opgemerkt. Dit is lekker. Gewoon een Volvo sensor gebruikt. Dit maakt Volvo's squirten wel makkelijker.
Verder een akelig aggresieve ontstekingstabel gebruikt die afgeleid is van een ethanol map en ik lijk ermee weg te komen. Stationair loopt ze wat vroeg en daardoor heel af en toe een misfire. Maar door het hele toerengebied pakt ze nu erg gretig op. Gek genoeg lijkt mijn turbo minder mee te blazen (ik had eerst boost-creeps) dus ik heb het vermoeden dat mijn uitlaatgastemperatuur flink gedaald is door de vroegere ontsteking.
![[Afbeelding: gtontstekingvroeglpgnr2.jpg]](http://img144.imageshack.us/img144/3268/gtontstekingvroeglpgnr2.jpg)

Het 60-2 wiel op het vliegwiel is ook perfect. Ik heb er nog niets aan afgesteld en tot nu toe geen problemen opgemerkt. Dit is lekker. Gewoon een Volvo sensor gebruikt. Dit maakt Volvo's squirten wel makkelijker.
Verder een akelig aggresieve ontstekingstabel gebruikt die afgeleid is van een ethanol map en ik lijk ermee weg te komen. Stationair loopt ze wat vroeg en daardoor heel af en toe een misfire. Maar door het hele toerengebied pakt ze nu erg gretig op. Gek genoeg lijkt mijn turbo minder mee te blazen (ik had eerst boost-creeps) dus ik heb het vermoeden dat mijn uitlaatgastemperatuur flink gedaald is door de vroegere ontsteking.
![[Afbeelding: gtontstekingvroeglpgnr2.jpg]](http://img144.imageshack.us/img144/3268/gtontstekingvroeglpgnr2.jpg)
![[Afbeelding: gtontstekingvroeglpg2nu1.jpg]](http://img89.imageshack.us/img89/6583/gtontstekingvroeglpg2nu1.jpg)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl