10 November 2007, 22:22
Hee, dat ik mijn Volvo 240 een klein beetje modificeer wil nog niet zeggen dat ik er een rechttoe-rechtaan blokkendoos van maak ???
Maar goed. Vandaag:
- 700/900 tussenlager rubber + nieuw lager gemonteerd. De as moet nog onder de auto. Ik moet dus nog even een steun fabrieken. Ga kijken of ik iets kan met de originele steun.
- "Even" een nieuw stuurhuisje opgebouwd. Een ZF manueel stuurrack voorzien van een nieuwe tandheugel en rondsel, nieuw lager en nieuwe seals + O-ringen, geleidebus en rubbers. Niet geheel standaard natuurlijk... Een custom-made quickrack.
- "Even" en sperdifferentieel in een as getrapt. Nu een mooie 3,74 overbrenging met een torsensper. Ik krijg de assen nu al niet meer onafhankelijk van elkaar gedraaid. Best een stevig sperretje dus. Het asje ga ik verder nog even een beetje opknappen, remmerij overzetten, nieuwe rubbers erin en dan nog even onder de auto trappen. Kan ik gelijk mijn Steel Braided remslangen monteren.
To do:
- Asje afmaken en eronder trappen
- Quickrack eronder trappen
- Tussenas eronder trappen
- Hydrauliek M90 (onderdelen compleet !)
- M90 verder afronden (montagewerk)
- 940 radiator monteren (ENORM !)
Volgens mij begin ik dan een beetje door mijn klusjes heen te raken. Al kan ik natuurlijk altijd nog... Een wat groter waaiertje erop zetten....
Maar goed. Vandaag:
- 700/900 tussenlager rubber + nieuw lager gemonteerd. De as moet nog onder de auto. Ik moet dus nog even een steun fabrieken. Ga kijken of ik iets kan met de originele steun.
- "Even" een nieuw stuurhuisje opgebouwd. Een ZF manueel stuurrack voorzien van een nieuwe tandheugel en rondsel, nieuw lager en nieuwe seals + O-ringen, geleidebus en rubbers. Niet geheel standaard natuurlijk... Een custom-made quickrack.
- "Even" en sperdifferentieel in een as getrapt. Nu een mooie 3,74 overbrenging met een torsensper. Ik krijg de assen nu al niet meer onafhankelijk van elkaar gedraaid. Best een stevig sperretje dus. Het asje ga ik verder nog even een beetje opknappen, remmerij overzetten, nieuwe rubbers erin en dan nog even onder de auto trappen. Kan ik gelijk mijn Steel Braided remslangen monteren.
To do:
- Asje afmaken en eronder trappen
- Quickrack eronder trappen
- Tussenas eronder trappen
- Hydrauliek M90 (onderdelen compleet !)
- M90 verder afronden (montagewerk)
- 940 radiator monteren (ENORM !)
Volgens mij begin ik dan een beetje door mijn klusjes heen te raken. Al kan ik natuurlijk altijd nog... Een wat groter waaiertje erop zetten....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl