7 November 2007, 18:35
Gasklepschakelaar kun je even doormeten, kleine moeite. Weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt. Uiteraard meteen even een blikje in de stekker werpen of er geen corrosie in zit. Het is gewoon een microswitch dus pinnetje omhoog is contact met 3e pin, pinnetje ingedrukt is contact met de 2 buitenste pinnen (de middelste en 1 buitenste kunnen andersom aangesloten zitten in de schakelaar).
CIS klep, indien van Bosch: met 3 pinnen altijd meten van de middelste pin naar een van de buitenste. Weerstand moet tussen de 9 en 16 ohm zijn (uit mijn hoofd) voor beide pinnen. Mechanische controle: houd de klep rechtop en maak een draaiende / heen en weer beweging. Niet te hard. Je moet nu de klep horen tikken. Na reiniging altijd een drupje WD40 in de klep spuiten tbv de smering. Echt reinigen kan trouwens door m een nachtje in de remmenreiniger te leggen (1 kant afgedopt). Daarna weer flink doorspuiten. Even laten drogen en dus de WD40 erin.
Gasklep hoort helemaal dicht te zijn volgens mij. De CIS klep loopt nl. om de gasklep heen en is juist voor het stationair lopen.
Gr
CIS klep, indien van Bosch: met 3 pinnen altijd meten van de middelste pin naar een van de buitenste. Weerstand moet tussen de 9 en 16 ohm zijn (uit mijn hoofd) voor beide pinnen. Mechanische controle: houd de klep rechtop en maak een draaiende / heen en weer beweging. Niet te hard. Je moet nu de klep horen tikken. Na reiniging altijd een drupje WD40 in de klep spuiten tbv de smering. Echt reinigen kan trouwens door m een nachtje in de remmenreiniger te leggen (1 kant afgedopt). Daarna weer flink doorspuiten. Even laten drogen en dus de WD40 erin.
Gasklep hoort helemaal dicht te zijn volgens mij. De CIS klep loopt nl. om de gasklep heen en is juist voor het stationair lopen.
Gr

Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter