30 October 2005, 10:03
Divadi schreef:en denk je bij jezelf "had 'm maar nooit weggedaan" terwijl het ding destijds ook opging in de massa!?
Precies, het zwarte gat. Daarom is het goed dat er bijvoorbeeld al 740- en 850-liefhebbers zijn, mensen die ook de tijdloosheid van die modellen al zien. Ik heb daar nog geen last van, maar wie weet is mijn volgende volgende auto wel een inmiddels klassiek geworden 945...
Maar als ik de Toyota Carina van 1978 - mijn eerste auto, een kleine twintig jaar geleden - had bewaard, was dat nu nog steeds een ouwe Toyota, en zeker geen klassieke Toyota. En die Fiat Argenta die ik daarna - gelukkig maar een maand of drie - had, die auto's zijn er gewoon niet meer. Ook niet voor niets...
En daarom ben ik ook erg blij dat er zoiets als een 245 bestaat... toen ik opeens niet meer tegen de "ongemakjes" van de toen 36 jaar oude 404 break kon, toen ik de behoefte had om mijn kinderen een betrouwbaarder en veiliger vervoermiddel te bieden (over de eend hebben we het maar even helemaal niet) heb ik geen moment getwijfeld: het moest een 245 worden, eigentijds maar toch klassiek. Ik moet toegeven dat ik recentelijk wel even getwijfeld heb, omdat ik de oude V70 ook wel erg mooi vind en dan heb je toch voor bijna hetzelfde geld een minimaal vijf jaar jongere auto. Maar, zoals ik al eerder zei: vrouwlief wilde daar niets van weten. Als het aan haar ligt houden we de DL gewoon, maar als er dan toch iets anders moet komen, dan in ieder geval weer een 245! En ze heeft natuurlijk gelijk, want over een paar jaar ligt ook die V70 - die zij dus nu al nietszeggend vindt - in de poel...
(Misschien dat ze voor een V70 XC een uitzondering zou maken, maar die zijn nog veel te duur...)