30 October 2005, 00:08
neeeh, over 20 jaar zul je mijn inziens geen/weinig Astra's enz. meer zien, kijk maar eens naar kadetjes E( op een Deawoowoo na dan), niet veel meer aanwezig.
tegenwoordig lijken een hoop merken op elkaar, en globaliseren div. "merken" hun onderstel, motoren en onderdelen( zie Alfa 164,Saab 9000, Fiat Croma,en Renault benffdenaamkwijt(25?))
Vr?eg?h had je daadwerkelijk onderscheid, merkentrouw(Alfa tegenwoordig weer ergonomische meters) en een te bereiken doelgroep: vertegenwoordigersauto's, leasebakken,gezinsauto's,sportauto's enz.
nu is het meer een groot grijs gebied, elke middenklasser heeft al minstens 100pk, al dan niet voorzien van injectie, turbocompressor,navigatie, en een hoop airbags + een hoop gadgets af fabriek.
een gemiddelde cinqucento rijd een 240 (B230K) bijna zoek, bij wijze van spreken dan en heeft zeker meer extra's dan een DL
maar toch is het geen beleving zoals ik dat vroeger had, er komt nu wel elke maand een nieuw type auto op de markt, of een doorontwikkelde versie van iets, en je zit er niet meer op te wachten , sterker nog, het boeit me niet eens.
weet nog dat m'n vader vroeger een nieuwe auto kocht: eerst maanden voorstudie, vergelijke, wachten op "de nieuwe weetikveel"(pa is absoluut niet merkentrouw) al was de Suburban, halverwege de jaren 70 erg gaaf, groot en kon dat economisch verantwoord niet
maar zie ik mezelf momenteel(NOOIT) doen :lol: :lol: :lol: :lol:
"oud"oftewel KLASSIEK rijden is een bewuste keuze, zowel voor mij als voor Carol, en hoewel we een leasebak konden krijgen gelukkig nooit bewaarheid
wil me namelijk duidelijk onderscheiden van het kuddediersyndroom, en hokjesgeest, maar zet mezelf/ons daar natuurlijk ook weer onderbewust in
al moet ik zeggen dat we vandaag naar appelboomgaard gingen met de 404, en we onderweg uiteraard weer veel moesten zwaaien
en opgestoken duimen kregen, van zowel ander klassiek rijdend als moderne meuk
tegenwoordig lijken een hoop merken op elkaar, en globaliseren div. "merken" hun onderstel, motoren en onderdelen( zie Alfa 164,Saab 9000, Fiat Croma,en Renault benffdenaamkwijt(25?))
Vr?eg?h had je daadwerkelijk onderscheid, merkentrouw(Alfa tegenwoordig weer ergonomische meters) en een te bereiken doelgroep: vertegenwoordigersauto's, leasebakken,gezinsauto's,sportauto's enz.
nu is het meer een groot grijs gebied, elke middenklasser heeft al minstens 100pk, al dan niet voorzien van injectie, turbocompressor,navigatie, en een hoop airbags + een hoop gadgets af fabriek.
een gemiddelde cinqucento rijd een 240 (B230K) bijna zoek, bij wijze van spreken dan en heeft zeker meer extra's dan een DL


maar toch is het geen beleving zoals ik dat vroeger had, er komt nu wel elke maand een nieuw type auto op de markt, of een doorontwikkelde versie van iets, en je zit er niet meer op te wachten , sterker nog, het boeit me niet eens.
weet nog dat m'n vader vroeger een nieuwe auto kocht: eerst maanden voorstudie, vergelijke, wachten op "de nieuwe weetikveel"(pa is absoluut niet merkentrouw) al was de Suburban, halverwege de jaren 70 erg gaaf, groot en kon dat economisch verantwoord niet




"oud"oftewel KLASSIEK rijden is een bewuste keuze, zowel voor mij als voor Carol, en hoewel we een leasebak konden krijgen gelukkig nooit bewaarheid


wil me namelijk duidelijk onderscheiden van het kuddediersyndroom, en hokjesgeest, maar zet mezelf/ons daar natuurlijk ook weer onderbewust in
al moet ik zeggen dat we vandaag naar appelboomgaard gingen met de 404, en we onderweg uiteraard weer veel moesten zwaaien



orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
