2 November 2007, 15:23
Zeker... Maar het afbreken gaat bijna net zo snel als het opbouwen.... :-\
Ik heb het stuurhuis eronder vandaan getrokken omdat er regelmatig een druppel olie vanaf kwam. Zodra ik er een sleutel opzette begon er gewoon een straal uit te piesen. Snel een bak eronder geschoven en de boel maar afgetapt.
Stofhoezen teruggeschoven en ja hoor... Hele tandheugel verrot. Niet te reviseren. Jammer dan. Maar goed. Even gebeld en als het goed is ligt er volgende week een quick-rack voor me klaar. Dan heb ik dus een bekrachtigingsloze 242GT-Turbo met minder slagen van links naar rechts. Ik zal wel flink gaan vloeken bij het inparkeren maar voor de rest moet dat heerlijk rijden !
De M47 baksteun en koppelingscilinder is inmiddels gevonden en het koppelingpedaal, de bak-bediening en de baksteun zullen dit weekend aan de beurt komen. Het stuurhuis in de loop van volgende week en dan...
De achteras aanpakken. Ik heb een asje gekregen en die ga ik rustig opbouwen met lagertjes, keerringen, goed remmensetje e.d. Daar gaat dan natuurlijk eindelijk mijn Truetrack torsensper in. En dan is alles volgens mij wel vervangen. Het enige wat ik nog wil is iets betere stofhoezen voor mijn Koni's, lagere voorveren en mijn RVS remslangensetje monteren.
Een hele bevalling, zo'n Volvo.
Ik heb het stuurhuis eronder vandaan getrokken omdat er regelmatig een druppel olie vanaf kwam. Zodra ik er een sleutel opzette begon er gewoon een straal uit te piesen. Snel een bak eronder geschoven en de boel maar afgetapt.
Stofhoezen teruggeschoven en ja hoor... Hele tandheugel verrot. Niet te reviseren. Jammer dan. Maar goed. Even gebeld en als het goed is ligt er volgende week een quick-rack voor me klaar. Dan heb ik dus een bekrachtigingsloze 242GT-Turbo met minder slagen van links naar rechts. Ik zal wel flink gaan vloeken bij het inparkeren maar voor de rest moet dat heerlijk rijden !
De M47 baksteun en koppelingscilinder is inmiddels gevonden en het koppelingpedaal, de bak-bediening en de baksteun zullen dit weekend aan de beurt komen. Het stuurhuis in de loop van volgende week en dan...
De achteras aanpakken. Ik heb een asje gekregen en die ga ik rustig opbouwen met lagertjes, keerringen, goed remmensetje e.d. Daar gaat dan natuurlijk eindelijk mijn Truetrack torsensper in. En dan is alles volgens mij wel vervangen. Het enige wat ik nog wil is iets betere stofhoezen voor mijn Koni's, lagere voorveren en mijn RVS remslangensetje monteren.
Een hele bevalling, zo'n Volvo.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl