9 October 2007, 22:19
Nou... Dat is dan 3 ;D Het enige wat mij ontbrak was een langere bout. Morgen maar even naar opzoek.\
Tja.. Gelukkig goed gekeken. Alles wees op een lekkende krukaskeering. Carterventilatie heeft dichtgezeten (dubbelgevouwen slang), olie (veel olie) tussen de bak en de motor uit, nieuw blok... Maar goed dat ik verder heb gekeken dan mijn neus lang was. De afdekplaat demonteren was even wat werk. Maar dat loonde wel 100%. Toen ik de plaat weghaalde was het blok weer netjes droog. Toen ik startte zag ik meteen de druppel ontstaan. Als je het niet kan zien kan je er lang naar zoeken.
En dan heb ik nog een enorme fout gemaakt: Ik heb het redblock ZWART geverfd. Dan zie je dus helemaal niet meer waar de olie vandaan komt....
Maar nu kunnen we weer verder aan het serieuzere werk. MS2 / Extra neemt echt volwassen vormen aan.
Tja.. Gelukkig goed gekeken. Alles wees op een lekkende krukaskeering. Carterventilatie heeft dichtgezeten (dubbelgevouwen slang), olie (veel olie) tussen de bak en de motor uit, nieuw blok... Maar goed dat ik verder heb gekeken dan mijn neus lang was. De afdekplaat demonteren was even wat werk. Maar dat loonde wel 100%. Toen ik de plaat weghaalde was het blok weer netjes droog. Toen ik startte zag ik meteen de druppel ontstaan. Als je het niet kan zien kan je er lang naar zoeken.
En dan heb ik nog een enorme fout gemaakt: Ik heb het redblock ZWART geverfd. Dan zie je dus helemaal niet meer waar de olie vandaan komt....
Maar nu kunnen we weer verder aan het serieuzere werk. MS2 / Extra neemt echt volwassen vormen aan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl