8 October 2007, 16:45
Goed gezien ;D
Yup. LPG instellingen.
De discussie is nog: heeft het zin om LPG rijker te zetten ?
Met benzine zorg je enkel met een rijker mengsel voor een lagere begintemperatuur door de extra verdampende brandstof in de inlaatlucht. Bij LPG is de brandstof al verdampt en heeft een rijker mengsel geen zin. Het enige dat van belang is dat er geen voortijdige ontbranding plaatsvindt. Daar gaan je zuigers van kapot.
Dus wat mij betreft heeft het geen zin om LPG rijker te zetten. Ik denk dat enkel de testbank het kan uitvinden. Laat ik nou iemand kennen die heel veel testbanksessie's heeft gedaan met LPG motoren voor een fabrikant... Ik zal er binnenkort achteraan gaan.
Yup. LPG instellingen.
De discussie is nog: heeft het zin om LPG rijker te zetten ?
Met benzine zorg je enkel met een rijker mengsel voor een lagere begintemperatuur door de extra verdampende brandstof in de inlaatlucht. Bij LPG is de brandstof al verdampt en heeft een rijker mengsel geen zin. Het enige dat van belang is dat er geen voortijdige ontbranding plaatsvindt. Daar gaan je zuigers van kapot.
Dus wat mij betreft heeft het geen zin om LPG rijker te zetten. Ik denk dat enkel de testbank het kan uitvinden. Laat ik nou iemand kennen die heel veel testbanksessie's heeft gedaan met LPG motoren voor een fabrikant... Ik zal er binnenkort achteraan gaan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl