7 October 2007, 10:20
Verdikkeme... Ik verlies nog wat olie :
Ik hoop een rotte kleppendeksel pakking. Net nieuwe olie en deze is zo helder dat ik niet kan zien waar het nou uitkomt... Het lekt tussen de bak en de motor uit maar ik hoop dat het van hoger af komt, anders ben ik de l*l. Dan kan de bak er nog achter weg. En het is best veel. Druppeltje per 10 seconden ongeveer.
Er zitten nog 100en gekke geluiden in en het brandstof verbruik is nog onacceptabel (of de tankmeter klopt niet, zou ook goed kunnen !)
Gek genoeg zitten er nog "hick-up's" in op de snelweg. Ik zie dan een hobbeltje in mijn RPM signaal, maar dat klopt wel want je wordt even door elkaar geschud. De inspuiting loopt dan terug naar onder de 2ms en de acceleration is aangegaan. Dit is vreemd. Want dan zou je juist mÃÃr brandstof moeten krijgen ???
Hoe dan ook, gister een mooie proefrit van 100 km. Vandaag diverse probleempjes op te lossen.
Ik heb gister wel de PWM Idle valve aangesloten. Vervolgens de lambda-correctie voor stationiar toerental aangezet. Dan gaat het ding dus op een AFR van 14,6-14,8 lopen met een gecontroleerd toerental van 850. Mooier kan niet.
Maar goed. Ik ben pas net begonnen met afstellen en het is nu nog een groot zooitje. Ik moet de PID regelingen onder de knie krijgen want ik heb nu nog niet echt in de gaten hoe dat in zijn werk gaat. Doe je dit verkeerd dan krjg je een een overshoot. Bijvoorbeeld een oscilerend stationair toerental of mengselvorming :o Zo had ik em voor stationair goed, op deellast rijdend zie je dan vervolgens je mengsel op en neer hengelen... Whoops.
Het software gedeelte en de tuning is wel leuk. Maar de mechanische probleempjes plagen me nu wel een beetje. Gelukkig is het goed weer. Aan de slag !

Er zitten nog 100en gekke geluiden in en het brandstof verbruik is nog onacceptabel (of de tankmeter klopt niet, zou ook goed kunnen !)
Gek genoeg zitten er nog "hick-up's" in op de snelweg. Ik zie dan een hobbeltje in mijn RPM signaal, maar dat klopt wel want je wordt even door elkaar geschud. De inspuiting loopt dan terug naar onder de 2ms en de acceleration is aangegaan. Dit is vreemd. Want dan zou je juist mÃÃr brandstof moeten krijgen ???
Hoe dan ook, gister een mooie proefrit van 100 km. Vandaag diverse probleempjes op te lossen.
Ik heb gister wel de PWM Idle valve aangesloten. Vervolgens de lambda-correctie voor stationiar toerental aangezet. Dan gaat het ding dus op een AFR van 14,6-14,8 lopen met een gecontroleerd toerental van 850. Mooier kan niet.
Maar goed. Ik ben pas net begonnen met afstellen en het is nu nog een groot zooitje. Ik moet de PID regelingen onder de knie krijgen want ik heb nu nog niet echt in de gaten hoe dat in zijn werk gaat. Doe je dit verkeerd dan krjg je een een overshoot. Bijvoorbeeld een oscilerend stationair toerental of mengselvorming :o Zo had ik em voor stationair goed, op deellast rijdend zie je dan vervolgens je mengsel op en neer hengelen... Whoops.
Het software gedeelte en de tuning is wel leuk. Maar de mechanische probleempjes plagen me nu wel een beetje. Gelukkig is het goed weer. Aan de slag !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl