4 October 2007, 21:09
Het is vrij simpel, maar je hebt een lasapparaat nodig. Schroef de pulley van de motor, las er 2 strippen op vast en boor daar 3 gaatjes in en tap schroefdraad. Monteer daar het Ford triggerwheel op. Als je het boutje kleiner neemt dan de gaatjes van het triggerwheel zijn dan kan je het triggerwheel uitslingeren. Als je busjes tussen de boutjes zet of je maakt een alu-schijf en deze plaats je tussen het triggerwheel en de strips op de pulley, dan kan het triggerwheel omgekeerd gemonteerd worden en dat is wat veiliger voor je handjes.
Het Ford triggerwheel dat ik gebruik: PN 1078767
De Ford sensor die ik gebruik: PN 1037465
![[Afbeelding: Volvo%20triggerwheel.jpg]](http://www.bosma.nu/Volvo/Volvo%20triggerwheel.jpg)
Zo ! Vandaag een dure testsessie achter de rug. De heren van de politiediensten hebben me geholpen mijn teller te eiken. Ik zal er wel een mooie foto aan overhouden... Bewijs dat ie rijdt ;D
Maar goed. De eerste test/tuningssessie's zijn geschiedenis.
Maximaal toerental gehaald: 4500 toeren
Maximale boost: 0,35 bar
Maximale gasklepopening: 65%
Ik haat inrijden....
Maar het was wel leuk. Het onderste deel van de tabellen tweaken. Alles rustig aan. De Volf geeft een kwieke lichtvoetige indruk. Ze wil echt wel. Koppel over het hele toerenbereik. Mooi rustige loop. Ik heb de hele avond rondjes gereden. Om er thuis achter te komen dat de LPG tank volledig leeg is gereden. Ik heb nog in dubio gestaan.. Tankmeter installeren ? Neuh.. Later. Als je een uurtje aan het optrekken en afremmen bent dan kost dat best wat LPG... Zeker omdat de auto nog niet helemaal zuinig is afgesteld...
Van het weekend dus maar de auto helemaal klaar maken ! Dan rustig op en neer naar mijn werk. En dan moet een weekje later toch de scherpe randjes wel uit het blok zijn. Dan kan de boost omhoog !
Het Ford triggerwheel dat ik gebruik: PN 1078767
De Ford sensor die ik gebruik: PN 1037465
![[Afbeelding: Volvo%20triggerwheel.jpg]](http://www.bosma.nu/Volvo/Volvo%20triggerwheel.jpg)
Zo ! Vandaag een dure testsessie achter de rug. De heren van de politiediensten hebben me geholpen mijn teller te eiken. Ik zal er wel een mooie foto aan overhouden... Bewijs dat ie rijdt ;D
Maar goed. De eerste test/tuningssessie's zijn geschiedenis.
Maximaal toerental gehaald: 4500 toeren
Maximale boost: 0,35 bar
Maximale gasklepopening: 65%
Ik haat inrijden....
Maar het was wel leuk. Het onderste deel van de tabellen tweaken. Alles rustig aan. De Volf geeft een kwieke lichtvoetige indruk. Ze wil echt wel. Koppel over het hele toerenbereik. Mooi rustige loop. Ik heb de hele avond rondjes gereden. Om er thuis achter te komen dat de LPG tank volledig leeg is gereden. Ik heb nog in dubio gestaan.. Tankmeter installeren ? Neuh.. Later. Als je een uurtje aan het optrekken en afremmen bent dan kost dat best wat LPG... Zeker omdat de auto nog niet helemaal zuinig is afgesteld...
Van het weekend dus maar de auto helemaal klaar maken ! Dan rustig op en neer naar mijn werk. En dan moet een weekje later toch de scherpe randjes wel uit het blok zijn. Dan kan de boost omhoog !
![[Afbeelding: turbojpgqn4.jpg]](http://img210.imageshack.us/img210/5307/turbojpgqn4.jpg)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl