3 October 2007, 21:32
Weer een paar leuke klusjes gedaan 8)
Radioantenne spriet vervangen... Ding was afgebroken. Dan moet je dus dat luikje bij de voetenbak demonteren en via daar de antenne eruit wurmen.... Aardig klusje. Ik geloof nooit dat daar zo'n electrisch ding in kan. Ik heb er nu een simpel sprietje in terug gezet van 10 euro. Een raamantenne kan ook maar dan blijf je zitten met een gat in je spatbord. Voor die 10 euro.... We zien wel wanneer er weer een gek het ding eraf trekt.
Subwoofertje in de bak aangesloten. Ik dacht dat dat nooit zou gaan werken. Vanuit de kofferbak langs de gastank naar het interieur. Maar ik heb nu een prachtige bass in de auto samen met de goedkope Volvo speakertjes voorin klinkt het heel aardig ! Ik moet nog MDF malletjes maken zodat er op de hoedenplank ook nog een paar beschaafde speakertjes kunnen. Door de gastank kunnen ze niet in de hoedenplank.....
Natuurlijk ook nog even verder gewerkt aan het technische gebeuren. De RPM sensor kabel definitief getrokken met een afgeschermde kabel. Alles zit nu netjes aangesloten. De fan, daar heb ik nog mijn vraagtekens over. Ik zou deze thermocontact geschakeld maken. En nou heb ik een paar mooie autostyle adaptor-buisjes gekocht maar die hebben 1/4 NPT draad. En mijn sensor is veel groter. Die past daar niet in. Dus ik moet of een 1/4 NPT thermocontactschakelaar vinden, of ik moet tappen naar een onbekende draad.... Het is bijna makkelijker om de fan gewoon door MegaSquirt te laten regelen maar ik wil eigenlijk dat de fan kan nadraaien. Een thermocontact schakelaar is dan handiger. En dan hou ik nog een poortje vrij voor andere doeleinden op MS.
Het lambda-probleem is min of meer opgelost. Morgen kan ik dus eindelijk de auto pakken voor een proefronde en een tuningssessie. Ik denk dat ik nog wel het weekende nodig heb om ALLES netjes te maken maar dan kan ik er ook dagelijks mee op pad.
Even wennen: de oliefilter zit nu wel op een echt onmogelijke plek. Eigenlijk zou ik deze wel remote willen plaatsen. Dan heb ik een adaptorplaat nodig. De oliekoeler zit ook nog niet op zijn plek. Ik moet nog eens op zoek naar een oplossing. Ik wil van het weekend de eerste olie eruit trekken om zo van het eventuele vuil van de revisie af te komen.
Het Volvo-tje raakt in iedergeval weer steeds verder aangekleed en het begint langzaam aan weer een trotse GT te worden.
De weg naar perfectie is lang...
Radioantenne spriet vervangen... Ding was afgebroken. Dan moet je dus dat luikje bij de voetenbak demonteren en via daar de antenne eruit wurmen.... Aardig klusje. Ik geloof nooit dat daar zo'n electrisch ding in kan. Ik heb er nu een simpel sprietje in terug gezet van 10 euro. Een raamantenne kan ook maar dan blijf je zitten met een gat in je spatbord. Voor die 10 euro.... We zien wel wanneer er weer een gek het ding eraf trekt.
Subwoofertje in de bak aangesloten. Ik dacht dat dat nooit zou gaan werken. Vanuit de kofferbak langs de gastank naar het interieur. Maar ik heb nu een prachtige bass in de auto samen met de goedkope Volvo speakertjes voorin klinkt het heel aardig ! Ik moet nog MDF malletjes maken zodat er op de hoedenplank ook nog een paar beschaafde speakertjes kunnen. Door de gastank kunnen ze niet in de hoedenplank.....
Natuurlijk ook nog even verder gewerkt aan het technische gebeuren. De RPM sensor kabel definitief getrokken met een afgeschermde kabel. Alles zit nu netjes aangesloten. De fan, daar heb ik nog mijn vraagtekens over. Ik zou deze thermocontact geschakeld maken. En nou heb ik een paar mooie autostyle adaptor-buisjes gekocht maar die hebben 1/4 NPT draad. En mijn sensor is veel groter. Die past daar niet in. Dus ik moet of een 1/4 NPT thermocontactschakelaar vinden, of ik moet tappen naar een onbekende draad.... Het is bijna makkelijker om de fan gewoon door MegaSquirt te laten regelen maar ik wil eigenlijk dat de fan kan nadraaien. Een thermocontact schakelaar is dan handiger. En dan hou ik nog een poortje vrij voor andere doeleinden op MS.
Het lambda-probleem is min of meer opgelost. Morgen kan ik dus eindelijk de auto pakken voor een proefronde en een tuningssessie. Ik denk dat ik nog wel het weekende nodig heb om ALLES netjes te maken maar dan kan ik er ook dagelijks mee op pad.
Even wennen: de oliefilter zit nu wel op een echt onmogelijke plek. Eigenlijk zou ik deze wel remote willen plaatsen. Dan heb ik een adaptorplaat nodig. De oliekoeler zit ook nog niet op zijn plek. Ik moet nog eens op zoek naar een oplossing. Ik wil van het weekend de eerste olie eruit trekken om zo van het eventuele vuil van de revisie af te komen.
Het Volvo-tje raakt in iedergeval weer steeds verder aangekleed en het begint langzaam aan weer een trotse GT te worden.
De weg naar perfectie is lang...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl