2 October 2007, 21:38
G-lader... Maare... We houden het 242GT-Turbo ?
Goed.. Gister bij de Ford geweest. Ze hadden daar niets liggen maar wel een aardige magazijnkerel. Hulde, Ford Bunningen in Wadinxveen. Deze kerel heeft voor mij een sensortje opgesnord. Uiteindelijk is het een nokkenassensor geworden van een Transit (whatever..., spoel, magneet, klaar..) Kosten: 25 euro (hee !) P/N 1037465 en die kon ik vandaag in Gouda ophalen.
Ding eronder gezet, even noodbekabeling gelegd. Starten en.... Niets. Damn... Goed. In de beschrijving staat dat de trimpots geheel naar links gedraaid moeten worden. Of was het naar rechts.. Nee, naar links. Weet t zeker. Toch maar naar rechts draaien.. Wie weet. En ja hoor... RPM signaal. Mooi, boel opgeruimd, auto gestart, en een blokkie om. Uiteindelijk nog wat gerommeld met de trimpots en geen last meer van wegvallend toerental. En dat met een onafgeschermde kabel langs de bobine's ! Maare... Trimpots werken dus niet in de uiterste stand. Draai ze linksom en dan een slagje of 2 terug.
Motortje loopt trouwens opvallend soepel. Dit is echt een lekkere 240. Het ding staat nog helemaal niet lekker afgesteld maar dat lijkt em niet te deren. Zo lang er gas inkomt en de wideband geen Lean of Rich (out of range) aangeeft loopt ie. Toch even de tables een beetje getweaked en even gekeken wat ie bij doortrekken doet. Prachtig. Ikke blij. Erg blij. Dit is een vlot wagentje. En ik moest toch nog rustig aan blijven doen... Inlopen en zo... Moeilijk hoor.
Dus nu de nood-bekabeling van de sensor weer weggerukt onder de kap en een mooi afgeschermd kabeltje gemaakt met een huls eromheen. Nu kan ik eindelijk de rest van de klusjes als een speer afronden.
Overigens heb ik nog wel een probleem... De lambda-waarden komen niet de MS binnen. En dat is naar. Dan kan je niet makkelijk tunen. Daar ga ik nu nog even naar kijken op de testbench.
Ikke blij ! Jaaah !
Goed.. Gister bij de Ford geweest. Ze hadden daar niets liggen maar wel een aardige magazijnkerel. Hulde, Ford Bunningen in Wadinxveen. Deze kerel heeft voor mij een sensortje opgesnord. Uiteindelijk is het een nokkenassensor geworden van een Transit (whatever..., spoel, magneet, klaar..) Kosten: 25 euro (hee !) P/N 1037465 en die kon ik vandaag in Gouda ophalen.
Ding eronder gezet, even noodbekabeling gelegd. Starten en.... Niets. Damn... Goed. In de beschrijving staat dat de trimpots geheel naar links gedraaid moeten worden. Of was het naar rechts.. Nee, naar links. Weet t zeker. Toch maar naar rechts draaien.. Wie weet. En ja hoor... RPM signaal. Mooi, boel opgeruimd, auto gestart, en een blokkie om. Uiteindelijk nog wat gerommeld met de trimpots en geen last meer van wegvallend toerental. En dat met een onafgeschermde kabel langs de bobine's ! Maare... Trimpots werken dus niet in de uiterste stand. Draai ze linksom en dan een slagje of 2 terug.
Motortje loopt trouwens opvallend soepel. Dit is echt een lekkere 240. Het ding staat nog helemaal niet lekker afgesteld maar dat lijkt em niet te deren. Zo lang er gas inkomt en de wideband geen Lean of Rich (out of range) aangeeft loopt ie. Toch even de tables een beetje getweaked en even gekeken wat ie bij doortrekken doet. Prachtig. Ikke blij. Erg blij. Dit is een vlot wagentje. En ik moest toch nog rustig aan blijven doen... Inlopen en zo... Moeilijk hoor.
Dus nu de nood-bekabeling van de sensor weer weggerukt onder de kap en een mooi afgeschermd kabeltje gemaakt met een huls eromheen. Nu kan ik eindelijk de rest van de klusjes als een speer afronden.
Overigens heb ik nog wel een probleem... De lambda-waarden komen niet de MS binnen. En dat is naar. Dan kan je niet makkelijk tunen. Daar ga ik nu nog even naar kijken op de testbench.
Ikke blij ! Jaaah !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl