23 September 2007, 22:43
En lopen !
Ik heb nog wel wat bedrading aan te leggen voor ik daadwerkelijk kan gaan road-testen. Nu is alles nog ge-by-passed.
De eerste testsessie was erg veelbelovend. Na het stabiele toerental te hebben de injectoren aangesloten, starten, even zoeken naar het juiste mengsel en.... aanslaan, lopen !
Nog even wat afgeregeld zodat de motor stopte met galloperen. De boel twee keer een kwartiertje warm laten draaien (jaja.. Nieuwe motor...) om vervolgens te besluiten alle by-passes weg te halen en de officiele bedrading op zijn plek aan te brengen.
Nog een paar avondjes werk en dan kan de GT na lange tijd weer de weg op. Wat een mooi geluid kwam er uit de motor. Een mooie harde sonore brom. Ik kon geen misfires ontdekken. De motor klinkt soepel en krachtig. De signalen zijn stabiel !
Zo zie je maar weer... Je kunt het allemaal beter in ene keer goed doen.. Injectie tollereert geen toleranties. Het loopt daarintegen ook zonder toleranties !
Ik heb nog wel wat bedrading aan te leggen voor ik daadwerkelijk kan gaan road-testen. Nu is alles nog ge-by-passed.
De eerste testsessie was erg veelbelovend. Na het stabiele toerental te hebben de injectoren aangesloten, starten, even zoeken naar het juiste mengsel en.... aanslaan, lopen !
Nog even wat afgeregeld zodat de motor stopte met galloperen. De boel twee keer een kwartiertje warm laten draaien (jaja.. Nieuwe motor...) om vervolgens te besluiten alle by-passes weg te halen en de officiele bedrading op zijn plek aan te brengen.
Nog een paar avondjes werk en dan kan de GT na lange tijd weer de weg op. Wat een mooi geluid kwam er uit de motor. Een mooie harde sonore brom. Ik kon geen misfires ontdekken. De motor klinkt soepel en krachtig. De signalen zijn stabiel !
Zo zie je maar weer... Je kunt het allemaal beter in ene keer goed doen.. Injectie tollereert geen toleranties. Het loopt daarintegen ook zonder toleranties !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl