22 September 2007, 21:45
Aanhoudende RPM signaal problemen... Blijkt dat een VR sensor toch meer vergevingsgezind is dan deze Hall. Nou ja. Het Ford triggerwheel dat ik gebruik is wat vreemd gevormd. Een tandwiel achtige vorm geeft toch minder problemen. De rand van het triggerwheel zorgt ervoor dat de HALL niet helemaal lekker werkte.
En ik had het triggerwheel er nogal amateuristisch opgezet. En dat is niet helemaal handig om dat te doen op je belangrijkste sensor. Het beetje slingeren van het wiel maakte dat de sensor het wel / niet /wel / niet deed met een paar enorme klappen uit de uitlaat en een paar oudjes die er bijna in bleven tot gevolg.
Maar goed. Een middagje meten en draaien en dan heb je een leuk en strak resultaat.
De pulley aan de binnenkant uitgedraaid om een vlakke passing te krijgen. Tevens een aanlegvlak gemaakt.
Een aluminium schijf gedraaid met een perspassing in de pulley.
Beetje ruimte gehouden tussen het verende Vriemwiel en de alu-schijf.
Vervolgens een rand uit de schijf gehaald waar het triggerwheel invalt.
3 gaten getapt om het triggerwheel te fixeren (op zijn kop, dus geen vingerverliesgevaar meer). De schijf is op het hart geborgd met een paar inbusborgboutjes.
KLAAR !
![[Afbeelding: img0229yh7.jpg]](http://img75.imageshack.us/img75/7417/img0229yh7.jpg)
![[Afbeelding: img0230ta6.jpg]](http://img146.imageshack.us/img146/184/img0230ta6.jpg)
En ik had het triggerwheel er nogal amateuristisch opgezet. En dat is niet helemaal handig om dat te doen op je belangrijkste sensor. Het beetje slingeren van het wiel maakte dat de sensor het wel / niet /wel / niet deed met een paar enorme klappen uit de uitlaat en een paar oudjes die er bijna in bleven tot gevolg.
Maar goed. Een middagje meten en draaien en dan heb je een leuk en strak resultaat.
De pulley aan de binnenkant uitgedraaid om een vlakke passing te krijgen. Tevens een aanlegvlak gemaakt.
Een aluminium schijf gedraaid met een perspassing in de pulley.
Beetje ruimte gehouden tussen het verende Vriemwiel en de alu-schijf.
Vervolgens een rand uit de schijf gehaald waar het triggerwheel invalt.
3 gaten getapt om het triggerwheel te fixeren (op zijn kop, dus geen vingerverliesgevaar meer). De schijf is op het hart geborgd met een paar inbusborgboutjes.
KLAAR !
![[Afbeelding: img0229yh7.jpg]](http://img75.imageshack.us/img75/7417/img0229yh7.jpg)
![[Afbeelding: img0230ta6.jpg]](http://img146.imageshack.us/img146/184/img0230ta6.jpg)
![[Afbeelding: img0231si2.jpg]](http://img146.imageshack.us/img146/7701/img0231si2.jpg)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl