9 September 2007, 15:38
simplicity schreef:Waren de woorden niet kassa kassa??? ;DJa, maar om nu te zeggen dat je twee kassa's nodig hebt om het geld in te doen

simplicity schreef:Als we eens goed om ons heen kijken zien we de 200- en 700-serie langzaam aan "uitsterven".Ja, welk merk/model dat de tand des tijds doorstaat sterft niet uit? Elk merk heeft z'n liefhebbers en zij vormen de markt. De verhouding vraag en aanbod zal bij volvo niet doorslaan naar de vraag, die is namelijk niet zo heel groot. En daarbij, als volvo's beter in onderhoud zijn dan andere merken, dan blijft het aanbod hoog.
simplicity schreef:Het is ook een trend dat jongeren een oldtimter/youngtimer aanschaffen en aangezien hun ouders vaak een 245 of dergelijke hebben gehad zullen ze naar dit soort gaan uitkijken.Ja, dit klopt deels. Als veel gezinnen een 245 hebben gehad, dan moet er nu een overvloed aan 245's zijn in Nederland. Dat is er ook dus je hebt hier gelijk. Echter, een overvloed zorgt ervoor dat het aanbod zeer groot is. Neem daarbij weer de sterke overlevingskracht van de volvo en het aanbod blijft groot.
Toch klopt het verhaal ook weer niet, hoeveel gezinnen hebben (vooral de laatste 15 tot 10 jr.) niet gereden in ander merk stations en verkapte busjes. De houdbaarheid van deze auto's is nog onbekend. We weten niet waar de kinderen uit deze gezinnen voor zullen kiezen.
simplicity schreef:Neem hier het typische beeld bij dat men schetst als men zegt happy family: gelukkig echtpaar met kinderen, een hond, een mooi huis en ja in wat transporteert de happy family zich...idd in een 245.Ja, dat denken en zeggen wij als volvoliefhebbers, maar vraag dat maar eens aan de Jap-, Frans- en Duitsrijders. Zij zullen zich misschien wel een andere auto voorstellen bij een happy family.
simplicity schreef:Een voordeel van de Volvo's is dat ze relatief betrouwbaar zijn en makkelijk zelf te onderhouden is ... een mooie duitser is onbetaalbaar ... de engelse zijn gewoon niet geschikt voor dagelijks vervoer (en een beetje vochtig van binnen)Conclusie: van de volvo's blijft een massa bestaan en de duitsers worden idd kassa, kassa. Wat denk je van de toch wel grote groep olditimerrijders in Jaguars en Mini's. Ik zie ze (vooral de Jaguars) nog vaak genoeg rijden.
simplicity schreef:Op het moment zit de 200-serie in een soort omschakelings fase: de uniekere exemplaren (turbo's,...) steigen langzaam en de minder intteresante zullen langzaam uitsterven en dus ook terug in waarde toenemen, het is dus allemaal een kwestie van geduld.Dit snap ik niet helemaal. Sterven onze volvo's nu langzaam uit, of overleven ze door het gemakkelijke onderhoud, zoals je ook aangeeft? En waarom zouden we geduld moeten hebben? Stel dat onze volvo's in waarde gaan stijgen, bijvoorbeeld dat je in 2015 een volvo 245 uit '82 in goede staat hebt. Dan weet ik zeker dat je bij dagelijks gebruik tot die tijd al vele duizenden euro's hebt moeten besteden om de auto goed te houden. Wat moet die auto dan wel niet opbrengen wil je spreken van 'kassa, kassa'?
simplicity schreef:Maar de tijd zal ons allen wijzer maken, ondertussen hebben wij wel plezier van onze auto's en dat plezier is toch veel meer waard dan al die centen op een bankrekening???Ja, idd, daar gaat het om.
Volvo 740 tic '84.