8 September 2007, 21:38
Waren de woorden niet kassa kassa??? ;D
Als we eens goed om ons heen kijken zien we de 200- en 700-serie langzaam aan "uitsterven". Een paar jaar geleden kwam ik ze nog regelmatig tegen maar steeds meer worden ze verdrongen door de nieuwe "garde", kijk ook maar eens naar de mercedes 190...waar zijn die dingen gebleven??? Als ik een beetje internet speur vindt je een beetje 245 voor een kleine â¬1000, een beetje een minimum prijs.(in onderdelen brengen ze meer op) Het mag dan wel een massaproduct zijn geweest maar hoeveel van deze hebben ondertussen al een laatste bestemming gekregen?
De Amazon is ook een massaproduct geweest en als ik die prijzen zie :o
Het is ook een trend dat jongeren een oldtimer/youngtimer aanschaffen en aangezien hun ouders vaak een 245 of dergelijke hebben gehad zullen ze naar dit soort gaan uitkijken.
Neem hier het typische beeld bij dat men schetst als men zegt happy family: gelukkig echtpaar met kinderen, een hond, een mooi huis en ja in wat transporteert de happy family zich...idd in een 245.
Een voordeel van de Volvo's is dat ze relatief betrouwbaar zijn en makkelijk zelf te onderhouden is. Een Alfa moet je al snel kunnen lassen (maar oh wat zijn die dingen mooi :o) , een fransoos heeft al snel last van z'n electronica of hydraulica, een mooie duitser is onbetaalbaar (dan heb ik het over de beemers en de de merce en niet de VW'tjes), een mooie japo is er volgens mij niet gemaakt in de jaren '70-'80 (90???), de engelse zijn gewoon niet geschikt voor dagelijks vervoer (en een beetje vochtig van binnen) ,bij de amerikanen van '70-'80 zijn alleen de exclusieve materialen interresant maar weer niet echt betaalbaar voor dagelijks vervoer.
Een Volvo of een Saab is een auto met karakter, een auto voor "the good guy","the family man".
Op het moment zit de 200-serie in een soort omschakelings fase: de uniekere exemplaren (turbo's,...) steigen langzaam en de minder intteresante zullen langzaam uitsterven en dus ook terug in waarde toenemen, het is dus allemaal een kwestie van geduld.
Als de staat het moeilijk gaat maken om oldtimers te mogen rijden kunnen we natuurlijk met z'n alle een petitie tekenen.
Ze zullen in de toekomst het toekennen van de oldtimer voorwaarden zeker gaan bijstellen maar een auto van voor '85 zal nog wel aan huidige voorwaarden mogen voldoen het is tenslote een hele opvleuring voor het huidige straatbeeld met al die grijze muizen...
En het milieu??? Volvo is toch altijd al met het milieu bezig geweest (lamda sonde,...) ,dus wat moeten ze klagen???
Maar de tijd zal ons allen wijzer maken, ondertussen hebben wij wel plezier van onze auto's en dat plezier is toch veel meer waard dan al die centen op een bankrekening???
Als we eens goed om ons heen kijken zien we de 200- en 700-serie langzaam aan "uitsterven". Een paar jaar geleden kwam ik ze nog regelmatig tegen maar steeds meer worden ze verdrongen door de nieuwe "garde", kijk ook maar eens naar de mercedes 190...waar zijn die dingen gebleven??? Als ik een beetje internet speur vindt je een beetje 245 voor een kleine â¬1000, een beetje een minimum prijs.(in onderdelen brengen ze meer op) Het mag dan wel een massaproduct zijn geweest maar hoeveel van deze hebben ondertussen al een laatste bestemming gekregen?
De Amazon is ook een massaproduct geweest en als ik die prijzen zie :o
Het is ook een trend dat jongeren een oldtimer/youngtimer aanschaffen en aangezien hun ouders vaak een 245 of dergelijke hebben gehad zullen ze naar dit soort gaan uitkijken.
Neem hier het typische beeld bij dat men schetst als men zegt happy family: gelukkig echtpaar met kinderen, een hond, een mooi huis en ja in wat transporteert de happy family zich...idd in een 245.
Een voordeel van de Volvo's is dat ze relatief betrouwbaar zijn en makkelijk zelf te onderhouden is. Een Alfa moet je al snel kunnen lassen (maar oh wat zijn die dingen mooi :o) , een fransoos heeft al snel last van z'n electronica of hydraulica, een mooie duitser is onbetaalbaar (dan heb ik het over de beemers en de de merce en niet de VW'tjes), een mooie japo is er volgens mij niet gemaakt in de jaren '70-'80 (90???), de engelse zijn gewoon niet geschikt voor dagelijks vervoer (en een beetje vochtig van binnen) ,bij de amerikanen van '70-'80 zijn alleen de exclusieve materialen interresant maar weer niet echt betaalbaar voor dagelijks vervoer.
Een Volvo of een Saab is een auto met karakter, een auto voor "the good guy","the family man".
Op het moment zit de 200-serie in een soort omschakelings fase: de uniekere exemplaren (turbo's,...) steigen langzaam en de minder intteresante zullen langzaam uitsterven en dus ook terug in waarde toenemen, het is dus allemaal een kwestie van geduld.
Als de staat het moeilijk gaat maken om oldtimers te mogen rijden kunnen we natuurlijk met z'n alle een petitie tekenen.

Ze zullen in de toekomst het toekennen van de oldtimer voorwaarden zeker gaan bijstellen maar een auto van voor '85 zal nog wel aan huidige voorwaarden mogen voldoen het is tenslote een hele opvleuring voor het huidige straatbeeld met al die grijze muizen...
En het milieu??? Volvo is toch altijd al met het milieu bezig geweest (lamda sonde,...) ,dus wat moeten ze klagen???
Maar de tijd zal ons allen wijzer maken, ondertussen hebben wij wel plezier van onze auto's en dat plezier is toch veel meer waard dan al die centen op een bankrekening???
245 GL => B230F aka De Rooie